Egy közelmúltban végzett brit felmérés (Next Door Strangers - Idegenek a szomszédban) szerint minden negyedik ember bizalmatlan a szomszédjával, miközben alig gyanakvóak az internetes közösségi oldalakon bejelölt, egyébként sosem látott barátaival szemben.
Bár a jó szomszédság különösen hosszú távon mindenki számára hasznos lehet, a felmérésben résztvevők válaszait a teljes népességre vetítve ez britek millióinak nem adatik meg. A válaszadók 27%-a úgy nyilatkozott, hogy gyanakvó a szomszédokkal szemben.
A tanulmány készítői szerint a válaszok rávilágítottak arra a tényre, hogy a nemzetből kezd eltűnni a közösségi érzés. A britek 70%-a még a nevét sem tudja a szomszédjának, sokan meg sem ismerik az utcán azokat, akiktől csak egy fal választja el őket.
Ma már a bizalmatlanság az úr, hol vannak már azok az idők, amikor a nyaralás idejére a szomszédokra bízták az emberek a lakásukat. A válaszadók 42%-a sohasem adná oda a lakáskulcsát a szomszédnak, még akkor sem, ha huzamosabb időre elutazik. A megkérdezettek mindössze 19%-a jelölte ismerősnek a szomszédját valamelyik közösségi oldalon.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


