Bár a hivatalos statisztikák szerint a globális ingatlanpiacokon tapasztalt zuhanásokat meghazudtolóan szárnyalnak az ingatlanárak Nepálban, az ország nem sorolható a legkedveltebb befektetési célpontok közé. Ez mégsem tántorította el az ország volt szépségkirálynőjét, aki sikeres televíziós karrierjét feladva inkább az ingatlanos szakmában próbál szerencsét.
A 2002-es Miss Nepál, Malvika Subba a korona elnyerése után a televízióban futott be sikeres pályát, ennek ellenére azonnal igent mondott, amikor az ország egyik legnagyobb ingatlan befektető cége értékesítési- és marketing vezetőnek kérte fel.

Miss Nepál, az újdonsült ingatlanos
"A polgárháborús viszonyokat követően az emberek ismét jó befektetésnek tartják az ingatlant. Az érdeklődők elmondása szerint vidéken még mindig veszélyes a helyzet, ezért sokan a biztonságosabbnak tartott fővárosba költöznek. Amikor felkértek erre a munkára, azonnal elvállaltam, mivel amellett, hogy látom a hihetetlen fejlődést, még segítsek is ezeknek az embereknek lakáshoz jutni." - mondta az ingatlanos szépségkirálynő.
A fővárosban egy év alatt megháromszorozódott a felépített újépítésű lakások száma, a telekárak a négyszeresükre emelkedtek néhány év alatt. Az építésügyi hatóság nem győzi elbírálni az építési engedélyeket, mások szerint nagy kérdés, hogy kik tudják majd megfizetni a magas vételárat, illetve a bérleti díjakat.
Bár az országban uralkodó viszonyok eltántoríthatják a külföldi befektetőket, szakértők szerint a fővárosba történő nagyszámú beáramlás ellenkező hatást is kiválthat. A veszélyesebb régiókból sokan a biztonságosabb fővárosban vesznek ingatlant, ami felhajtja az árakat és fokozza a befektetői kedvet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


