A hazájukban lezajlott ingatlanár-robbanás hozadékából többszörös tőkeáttételen keresztül itthon befektető ír, angol és spanyol vásárlók teljesen eltűntek a piacról - olvasható a Napi Gazdaságban.
Péter Ágnes, a külföldiekre szakosodott One2One Property ügyvezetője szerint romokban hever a piac. A jelenlegi piaci helyzetben nincs bevonható tőkéjük a külföldieknek, másfelől pedig sem az anyaországi, sem pedig a hazai bankok nem hiteleznek a korábbi kondíciókkal.
A külföldi befektetők java része most jut el abba a fázisba, hogy a projekt végéhez közeledve ki kellene fizetnie a maradék 80 százalékot, emiatt elég sokan az eladáson gondolkodnak. Erre viszont nem most van a legmegfelelőbb időpont, mivel az elmúlt 2,5 év során nem volt akkora árnövekedés, hogy az elvárásoknak megfelelő profittal zárhassák az ügyletet.
Az elmúlt 5 évben évente nagyjából 5 ezer lakást vásároltak külföldiek Magyarországon, ez a volumen most körülbelül a tizedére csökkent. Budapesten az angol, ír, spanyol dominancia volt a jellemző, a nyugati országrészben inkább az osztrákok és a németek vásároltak, igaz, ők nem befektetési célból.
Borúlátóak a Central Home-nál is, tapasztalataik szerint akad ugyan érdeklődő, de csak a visszatérő ügyfelek vásárolnak. Továbbra is találkoznak olasz, svájci és ír befektetőkkel, tehát az érdeklődés nem csappant meg, viszont a partnerek most túlságosan kockázatosnak tartják a magyarországi befektetést.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.