19 °C Budapest

Előtérbe kerültek a nagy fejlesztők

Pénzcentrum
2008. február 14. 10:00

Megerősödött a nagy fejlesztők szerepe a budapesti újlakás-piacon 2007-ben. A legsikeresebb, 100 lakásnál többet értékesítő fejlesztők 2007-ben összesen több mint 5200 új lakást forgalmaztak Budapesten, ez 10 százalékkal több, mint 2006-ban - derül ki az Ecorys Magyarország nemzetközi tanácsadó cég felméréséből.

A 2007-es felmérés szerint is az eladási top 10-ben nagyrészt magyar és izraeli érdekeltségű fejlesztők találhatók, amelyek projektekkel vannak jelen a belvárosi társasházi és a zöldövezeti lakóparki piacon is. A hagyományos szereplőkön kívül a mezőny tavaly új, spanyol nemzetiségű lakásfejlesztővel is ki-egészült.

A legtöbb (több mint 460 darab) új lakást 2007-ben is a Cordia Magyarország Zrt. értékesítette. A Futureal csoporthoz tartozó lakásfejlesztő cég a Corvin Sétányon 2007-ben három újlakás-projekt értékesítésével van jelen, tovább folytatta a XI. kerületi Madárhegyen épülő Cordia Terrace Madárhegy lakópark értékesítését, és elindította a XIV. kerületben létesülő Cor-dia Thermál Zugló projekt előértékesítését is.

Az AL Holding 2007-ben is tovább folytatta nagy lakásszámú projektjeinek fejlesztését. A hagyományosan a XIII. kerületre összpontosító cég számos kerületi fejlesztése mellett a XIV. kerületben indított Mandala Kert immáron második ütemét értékesítette. A harmadik helyen szereplő Autóker Holding hagyományosan a belvárosban (Ház a Szinyei Merse utcában, Gran'Dio Residence, Gozsdu udvar), illetve a Duna-parton (Marina Part) épít és értékesít magas presztízsű társasházakat.

Az eladott lakások területi szórása azonos a tavalyival, a hagyományosan népszerű lakásépítési célterületek mutatták 2007-ben is a legmagasabb számokat. A legtöbb lakást a XIII. kerületben adták el, szorosan a XI. és a VIII. kerület előtt. A népszerű városrészek között szerepelt továbbra is Ferencváros és Zugló is, illetve megnőtt Csepel, Árpádföld és Kőbánya szerepe.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 4. vasárnap
Mónika, Flórián
18. hét
Május 4.
Anyák napja
Május 4.
A tűzoltók napja
Május 4.
Star Wars Nap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 4. 16:07
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33