A bevásárlóközpont-szektor ismét kiválóan teljesített Európa-szerte az elmúlt egy évben, olvasható a CB Richard Ellis/IPD negyedik alkalommal megjelenő, európai bevásárlóközpontokat vizsgáló elemzésében, amelyet a MAPIC nemzetközi szakkiállításon mutattak be.
2006-ban a bevásárlóközpont-ágazat az elemzésben szereplő 15 európai országból nyolc uniós tagállamban jobban teljesített a többi ingatlanszektornál, és további két országban (Norvégiában és Svájcban) felülmúlta az összes kiskereskedelmi ingatlan mutatóját (lásd 1. sz. táblázat).
Már az egymást követő második éve Európa legjobban teljesítő bevásárlóközpontjaival Franciaország és Írország büszkélkedhet, 24,9 százalékos, illetve 20,5 százalékos hozammal. 2006-ban a legalacsonyabb hozamot - immár szintén második éve - a német (4,9%) és a svájci (7,8%)
bevásárlóközpont-szektor produkálta. Mindkét országban az előző évhez képest némi javulás tapasztalható, de csupán csekély bérletidíj-emelkedéssel. Ez a két ország volt az, amelyeknél a hozam nem kétszámjegyű volt.
A jelentés 15 ország 1616 bevásárlóközpontjának pénzügyi adatait vetette össze. Az ingatlanok összértéke 2006 végén elérte a 88,4 milliárd eurót (22.500 milliárd forintot). Az adatok az Investment Property Databank (IPD) nemzeti adatbázisaiból valók, így a jelentés a szektor pénzügyi teljesítményének egyedülálló kalauza.
2007-es trendeket tekintve a CB Richard Ellis adatai szerint az európai bevásárlóközpont-szektor befektetési volumene az első félévben elérte a 997 millió eurót (254 milliárd forintot), ami közel azonos az előző év adatával. A befektetések jelentősen nőttek az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban és Kelet-Közép-Európában a határokon átnyúló tranzakciók további növekedésének köszönhetően.
"Az év első felében az európai bevásárlóközpontok közel 70 százalékban határon átnyúló tranzakciók során cseréltek gazdát." - nyilatkozta Nick Axford, a CBRE európai kutatási vezetője. "Ez jól mutatja, hogy a befektetők európai portfoliójuk építése során Európa-szerte diverzifikálni kívánják a befektetéseiket." - tette hozzá Nick Axford.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A hitelválság teljes hatása egyelőre nem tapasztalható az ingatlanbefektetési piacon, a befolyása feltehetően csak az utolsó negyedév tranzakcióiban mutatkozik majd. "A kiskereskedelmi ingatlanok, kiváltképp a bevásárlóközpontok biztonságos eszközök lehetnek bizonytalan időszakokban, így nagyon népszerűek maradnak az európai befektetők körében." - mondta John Welham, az CBRE európai kiskereskedelmi ingatlanokért felelős befektetési igazgatója. Welham hozzátette: "Az első osztályú bevásárlóközpontok nehezen pótolhatók eladásuk után, így ezek az ingatlanok megőrzik értéküket, amikor más ingatlanfajták értéke csökken. Nem kétséges, hogy a nyár óta néhány piacon csökkentek az árak, főleg a másodosztályú eszközök esetében. Habár üzletek továbbra is köttetnek, mind a vevők, mind az eladók azt várják, hogy a pénzpiacok turbulenciája milyen hatással lesz a gazdaság más részeire, főleg az ingatlanpiacra."
"Ma a hitelválság hatása csupán a befektetési piacokon érezhető" - folytatta Nick Axford. "Noha lehet, hogy ez a hatás a reálgazdaságba is továbbgyűrűzik majd, kihatva a kereskedők terjeszkedési terveire és a kereskedelmi ingatlanok bérleti díj növekedésére, a kereskedők bizalma jelenleg töretlen."
Welham szerint a kereskedők továbbra is európai hálózataik növelésére - és főleg a Kelet-Közép-Európában tapasztalható gyors fogyasztás-növekedésre - koncentrálnak. A fejlődő piacokon tapasztalható agresszív terjeszkedési üzletpolitika középtávon segít fenntartani a befektetői keresletet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


