Brit kutatások szerint a lakásvásárlók néhány perc alatt el tudják dönteni, hogy szeretnének-e az újságokban látott ingatlanban élni, vagy sem. A rapid vásárlásnak több oka is van. A vevők emocionális alapon döntenek, a lakás megpillantása utáni 10 percben eldől, hogy akarják-e vagy sem. A gyors döntés egyik oka, hogy viszonylag szűkös a kínálat Londonban, éppen ezért, a vevők félnek, hogy mások elviszik az orruk elől a lakást. Magyarországon ilyen gyorsan nem vesznek lakást, ám a Sasad Resort és a Budapest Gate befektetői is úgy vélik: vannak Budapesten is olyan felsőkategóriás lakások, amelyek pillanatok alatt elfogynak.
Budapesten sincs ez másképp, a frekventált helyen épülő, jó minőségű lakások gyorsan fogynak, ha nem is olyan tempóban mint Londonban - derül ki a a Sasad Resort és az Otthon Centrum közös gyorselemzéséből. Az adatok szerint: a 10 milliárd Ft beruházással épülő lakópark első ütemének 71%-a már tervezőasztalról elfogyott néhány hónap alatt. Ugyanakkor az elemzők rámutatnak arra is, hogy a kész lakásokhoz képest, a tervezőasztalról történő vásárlás jóval hosszabb időintervallumot is felölelhet. Gyakran a lakások terveit napokig tanulmányozzák a vevők, sokak "tervezőként" is közreműködnek: például saját terveket készítenek a mozdítható falak máshová helyezése, a fürdőszoba kialakítása kapcsán.. A határozott elképzeléssel és anyagi hátérrel rendelkező érdeklődők/vásárlók, általában két hét alatt döntenek - mondta el Miczek Szilvia az Otthon Centrum, Sasad Resort-ért felelős projekt vezetője. Ennyi idő szükséges a tervek áttekintéséhez, a hitelkonstrukció kiválasztásához.
A gazdagok gyorsabban döntenek
A lakás értékétől is függ az az idő, ami alatt eldől, hogy egy lakást megvásárolnak, vagy sem. Azt gondolhatnánk, minél nagyobb értékű az ingatlan, a vásárlók annál több időt töltenek a döntés meghozatalával. Az Sasad Resort értékesítési tapasztalatai azonban rácáfolnak erre a sztereotípiára! A kisebb lakást vásárlók a legkörültekintőbbek, sok esetben százezer forint különbség dönti el, hogy mit is vesz meg a potenciális vevő.
Természetesen a döntést meggyorsíthatják a speciális, ingatlanpiaci marketingpraktikák. Jó példa erre a GTC beruházása: a bevezetőkampány idején, a Sasad Resort speciális árstratégiával dolgozott. Itt hetente emelkedtek az árak, míg el nem érték a piaci értéket. A horvát luxusingatlanok mintájára készült kampány magyar viszonyok között is sikeres volt.
A külföldiek Pesten is gyorsak
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Erdei Bálint, a Budapest Gate marketing és értékesítési igazgatója elmondta: Magyarországon a - 10 perces - vásárlásoknak csak a külföldiek körében van hagyománya. Így például azok az angolszász területekről érkező vevők, akik tervezőasztalról vásárolták meg a golfpálya köré épülő lakóprojekt ingatlanjait, az átlagnál gyorsabban döntöttek a vásárlás mellett. A gyors döntések egyik oka, hogy ez a fejlesztés igazi kuriózumnak számít Budapesten, noha más országokban már több ilyen található.
A Budapest Gate elnevezésű projekt nemcsak lakásokat és ötcsillagos szállodát, de horgásztavat és világversenyek rendezésére is alkalmas golfpályát is magában foglal majd. A közel 75 milliárd forintos projekt a jelenleg futó legnagyobb méretű vegyes rendeltetésű ingatlanfejlesztés Magyarországon. Területén a legnagyobb hazai 18 lyukú golfpálya mellett családi, iker- és társasházak, villák is lesznek, építenek egy luxushotelt és egy 1250 fő befogadására alkalmas konferencia-központot is. A wellness-ágazatot egy gyógyfürdő és szépségközpont, és egy teniszpálya képviseli, kiegészítve lovaglási lehetőséggel − nyilatkozta Erdei Bálint a cég értékesítéséért és marketingért felelős vezetője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Elég volt a zsúfolt tengerpartokból? Ez a város lehet a magyarok új kedvenc üdülőhelye
A forróság elől menekülve egyre többen választják a lengyel “coolcation” úticélokat.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.
-
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank (x)
Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben - meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.
-
Hazai érték, valódi lehetőség: ezt kínálja a Régiók Kincsei program. Csatlakozz beszállítóként! (x)
Kistermelő vagy, aki különleges, jó minőségű termékeket készít? Szeretnéd elérni a SPAR vásárlóit, és egy aktív, fejlődő közösséghez tartozni? Most itt a lehetőség, hogy csatlakozz a Régiók Kincsei programhoz!


