A budapestiek és a miskolciak túlnyomó többsége örömmel lakik városában - derül ki a Magyar Gallup Intézet szervezésében készített közvélemény-kutatásból, amelyet tegnap hozott nyilvánosságra a brüsszeli EU-bizottság. A kérdezőbiztosok a 27 uniós tagállam 75 nagyvárosában faggatták az embereket életminőségükről. Magyarországról az említett két város került be a 75-ös csoportba - írja a Népszabadság.
Arra a kérdésre, elégedett-e azzal, hogy az adott településen lakhat, a budapesti válaszadók 86 százaléka "némileg", illetve "nagyon" elégedettnek mondta magát, Miskolcon pedig 85 százalékos volt ez az arány. Ugyanakkor mindkét településen hét százalék volt azok aránya, akik "némileg", s további hét százalék azoké, akik "nagyon" elégedetlennek vallották magukat. Ezzel Budapest a 65., Miskolc pedig a 67. helyre került a 75 uniós nagyváros rangsorában.
Az első helyen a hollandiai Groningen áll, majd Krakkó és Lipcse következik, az utolsó helyre pedig Athén került. A magyar városok Palermót, Londont, Bukarestet, Isztambult és Nápolyt is megelőzik.
A felmérésben arról is megkérdezték az embereket, könnyen találnak-e munkát városukban, lehet-e megfizethető áron jó lakást találni, mennyire elégedettek a tömegközlekedéssel, és mekkora problémát jelent a levegő szennyezettsége. Budapest és Miskolc a legtöbb kérdés tekintetében a középmezőnybe vagy a 75-ös lista utolsó harmadába került (Budapest legrosszabb helyezése a 68. hely a zöld területek nagyságát illetően, Miskolcé pedig a 71., a munkalehetőségekre adott válaszok alapján.)

Kilátástalan helyzetben rengeteg magyar: hiába az Otthon Start, CSOK, nekik sosem lesz saját lakásuk
A GKI friss elemzése szerint a hazai lakásárrobbanás jelentős része az elmúlt két évre koncentrálódott.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


