A Budai Vár autóparkolási gondjainak részleges megoldását és elsősorban a Budavári Palota autómentes övezetté tételét szolgálja az a két ütemben megépülő mélygarázs projekt, amely összesen közel 700 személygépjármű elhelyezését biztosítja majd korszerű feltételekkel.
A beruházás építési engedélye jogerőre emelkedett és február elejére befejeződik az építkezés utolsó előkészítő munkálata, a Cortina fal maradványainak kézi-régészeti feltárása is. Ezzel megkezdődhet a mélygarázs-építés első ütemének, a Csikós udvar alatti 300 férőhelyes parkolónak a kivitelezése, melynek beruházási költsége nettó 2,25 milliárd forint. A munkaterület átadásától számítva tizenkilenc hónap a kivitelezés időtartama, azaz a várgarázs várhatóan 2008 végére készül el.
A Budai Várnak a Budavári Kht. gondozásában lévő része, azaz a volt királyi palota területe, a dísz palota környéke, valamint a lelátó sétányok teljesen autómentes területté válhatnak a beruházás eredményeként.
A mélygarázs projekt része egy átfogó és komplex várfejlesztési programnak, ami számos létesítmény építését és a vár infrastruktúrájának jelentős fejlesztését irányozza elő. (Például, a Honvéd Főparancsnokság hajdani épületének - most lakatlan rom - rekonstruálása.) Az Új Magyarország program keretében - a kormánydöntést követően - alapvetően EU-források bevonásával kerülhet sor a fejlesztési koncepció megvalósítására, esetleg már a közeljövőben.
A mélygarázs első ütemének helyszíne a Budai Vár különböző részeinek régészeti feltárásai alapján egyértelműen az egyetlen lehetséges helyszín erre a célra: a Csikós udvar alatti terület bizonyítottan alkalmas mélygarázs létesítésére. Ez a terület valaha a királyi palotának a megközelítési útvonala volt, illetve a lovardát tartalmazta. A kezdődő beruházás területén soha nem állt épület, vagy régészeti szempontból értékes objektum, csupán út vezetett itt valaha.
Szamkó Katalin, a Budavári Kht. ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint: "A Csikós udvar tulajdonképpen egy soha be nem fejezett rendezési terület volt. Félbehagyták a 60-as években, amikor megépítették a Széchényi Könyvtárat, erre már nem jutott vagy pénz vagy akarat. Ez egyszerűen egy rendezetlen, alapvetően befejezetlen terület volt. Igazából, most fogja elnyerni azt a formáját, amit már ötven évvel ezelőtt is elnyerhetett volna, eddig csupán a Vár egy elhanyagolt része volt. Egy szemetes terület benyomását keltette a szó szoros értelmében. A mélygarázs projekt eredményeként egy rendezett, parkosított felületet kap, a megújuló látvány miatt, pedig alkalmassá válik turisztikai hasznosításra is, melynek tervei már készen is vannak."
A mélygarázs beruházás eredményeként megújul a Karakas pasa tornyától induló ún. Török kert elnevezésű szoros (jelenleg szemétgödör), és a középkori királyi vár egyik hajdani védműve, a száraz árok is.
A Budavári Kht. által kiírt pályázatot elnyert, konzorcium által létrehozott projektcég egy szakmai befektetőből, a Raiffeisen Ingatlan Zrt.-ből, és a garázst majdan üzemeltető cégből, az osztrák WiPark Garagen AG cégből áll. A beruházó - a Budavári Kht.-val kötött megállapodása szerint -közlekedőket, a garázsból a Szent György térre és a Palota udvar területére vezető lépcsőket és lifteket is köteles a tervek szerint megépíteni.
A beruházás iránt érdeklődő budapestiek a Hunyadi udvarból (fentről letekintve) megtekinthetik, és figyelemmel kísérhetik az építkezést.