Az Év Egyeteme az innovativitás kategóriájában a Szegedi Tudományegyetem lett 2025-ben.

Itt a nagy tanszeráruház-teszt: erre figyeljünk, ha neten vesszük a dolgokat az iskolakezdésre
Rendkívül fontos, hogy a webáruházakban megfelelő tájékoztatást kapjanak a fogyasztók, azaz a vállalkozások eleget tegyenek a fogyasztóvédelmi jogszabályokban foglalt kötelezettségeikknek - írja közleményében a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. A fogyasztóvédelmi előírásokban foglalt jogok és kötelezettségek mindenkire vonatkoznak, azonban ha a fogyasztók nem is tudnak róluk, akkor a jogaikat sem tudják hatékonyan érvényesíteni. Ennek érdekében most az iskolakezdés előtt, az iskolaszereket értékesítő webáruházak tájékoztatóit, általános szerződési feltételeit nézték át: a tapasztaltak alapján nagyon vegyes a fogyasztóvédelmi előírások megfelelő szerepeltetése a weboldalakon.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége rendkívül fontosnak tartja, hogy a webáruházakban megfelelő tájékoztatást kapjanak a fogyasztók, azaz a vállalkozások eleget tegyenek a fogyasztóvédelmi jogszabályokban foglalt kötelezettségeinknek. Hiszen a fogyasztóvédelmi előírásokban foglalt jogok és kötelezettségek mindenkire vonatkoznak, azonban ha a fogyasztók nem is tudnak róluk, akkor a jogaikat sem tudják hatékonyan érvényesíteni. Ennek érdekében most az iskolakezdés előtt, az iskolaszereket értékesítő webáruházak tájékoztatóit, általános szerződési feltételeit néztük át. A tapasztaltak alapján nagyon vegyes a fogyasztóvédelmi előírások megfelelő szerepeltetése a weboldalakon.
Minek kell ott lennie?
Az előzetes tájékoztatási kötelezettség keretében megadásra szoruló információk közül olyan pontok kerültek kiválasztásra, amelyek feltüntetése a fogyasztók szempontjából nézve kiemelt fontosságú. A kiemelt jelentőséggel bíró információk közé tartozik többek között:
- A vállalkozás neve és székhelyének postai címe (a fogyasztónak tudnia kell, kivel is köti meg a szerződést,és hogy fogyasztóvédelmi probléma esetén mi az a cím, ahol panaszt tehet)
- A fogyasztókat megillető tizennégy napos indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának lehetősége (a fogyasztók az internetes vásárlásnál ez alapján – bizonyos kivételekkel – meggondolhatják magukat tizennégy napon belül és ilyenkor vissza kell kapniuk a teljes, korábban kifizetett összeget)
- A békéltető testülethez való fordulás lehetősége, és a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelyének postai címe (a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy a vállalkozással fennálló vita esetén a békéltető testületek ingyenes, gyors eljárás keretében állnak rendelkezésre jogorvoslati lehetőségként, a másik féllel való megegyezés érdekében, így indokolt az e lehetőségről történő előzetes tudomásszerzés)
- a teszt tárgyát képezte az is, hogy az érintett vállalkozások feltüntetik-e az online vitarendezési eljárás igénybevételét biztosító, online vitarendezési platform (platform) internetes elérhetőségét.
Ezt vették észre
A FEOSZ, mint közleményében írja, összesen öt webáruházat nézett meg, és arra jutott, hogy még sokan helyen ma is hiányos az elállási jog, a békéltető testület elérhetősége, valamint számos olyan információ láthatósága, melynek pedig a jog szerint ott kellene szerepelniük. Az iskolaszereket értekesító webáruházak ez évi fogyasztóvédelmi tesztjéből jól látszik, hogy továbbra is indokolt az egyes, online értékesítéssel foglalkozó vállalkozások általános szerződési feltételeinek figyelemmel kísérése és összevetése a hatályos fogyasztóvédelmi előírásokkal. A jogszabályok folyamatosan változnak, ahogy a vállalkozásoknak is egyre szélesebb körű tájékoztatási kötelezettségük áll fenn.
Mindenképp pozitív a vállalkozásokat illető alapadatok, úgymint a cégnév és a székhely postacíme körében, hogy azok minden esetben elérhetőek voltak a webáruházak internetes honlapjain. Ahogy az is dicséretes, hogy az indokolás nélküli elállási jogról szóló tájékoztatás a legtöbb esetben igen széleskörű, gyakorlatilag a teljes jogszabály érthető formában megjelenítésre kerül. Viszont sok helyen hiányosságként róható fel, hogy az elállási nyilatkozatminta nem érhető el a honlapon, pedig a jogszabály szerint ez is kötelező.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Te mit gondolsz az iskolakezdésről?
Még két hét van a nyári szünetből, így nem csoda, ha sokan elkezdtek már készülni az iskolakezdésre. Az elmúlt időszakban a pedagógushiány határozta meg az oktatásról szóló híreket, ami szintén aggodalommal töltheti el a szülőket. A Pénzcentrum kutatása alkalmat ad arra, hogy kiderüljön, hogyan készülnek a magyarok az iskolakezdésre, mennyit költenek rá, mit gondolnak az iskolai digitalizációról, mi a véleményük az oktatás és az iskolai étkeztetés minőségéről, hogy állnak a 9 órai iskolakezdés kérdéséhez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


