A gyermekek dühkitörései sok szülőnek okoznak fejtörést, derül ki egy friss amerikai felmérésből. A szülők
A vegyescsoportok gondolata Montessori pedagógiájához kapcsolható, az ő megközelítése szerint ugyanis a családmodellt mutatja be, amelyben a kicsi és a nagytestvér is jelen van. Napjainkban elviekben szigorú szabályok szerint állítják össze a vegyescsoportok összetételét, a gyakorlatban azonban az esetek többségében nem működik megfelelően. De nem csak ez az egyetlen probléma – mondta B. Szirtes Dóra Montessori pedagógus és Kovács Ildikó önvédelmi szakértő, gyermekönvédelmi oktató.
A vegyes csoportok akkor működnek jól és akkor tudják beváltani a hozzájuk fűzött reményeket, ha ideális a csoportlétszám és megvan hozzá az elegendő mennyiségű, szakképzett pedagógus, mondta B. Szirtes Dóra hozzátéve: optimális esetben 18-20 fős csoporthoz minimum két óvónő és egy pedagógiai asszisztens vagy dadus szükséges. A valóságban azonban sajnos a legtöbb intézményben sem a csoportlétszám, sem pedig a szakképzett pedagógusok követelménye nem valósul meg.
A szakértő szerint ebben a sokrétű problémában megjelenik az alacsony bérezés, a felesleges adminisztráció, az elmélyült tudás hiánya mellett az otthonról hozott, gyakran nem megfelelő minták, helytelenül felállított szabályok, valamint a nem megfelelő kommunikáció és az asszertivitás hiánya.
Jelenleg egy vegyes csoportban a kicsik beszoknak és túlélnek, a középsősök elvannak, a nagyok pedig agyon vannak terhelve olyan fejlesztő foglalkozásokkal, amiket évekkel hamarabb el kellett volna kezdeniük
– tette hozzá B. Szirtes Dóra, példaként példaként pedig a logopédiát, a fejlesztőtornát, vagy az iskolai felkészítést is kiemeli. Kovács Ildikó hozzáfűzi: ehhez társulnak a korosztályi sajátosságokból eredő konfliktusok, amelyek sokszor hatványozottan zúdulnak a csoportra. A gyermekönvédelmi oktató kiemeli: a kicsiket sok esetben húzzák-vonják a nagyobbak, mint egy játékbabát, a pedagógusok pedig – akiknek a helyzetet kezelniük kellene – sokszor még örülnek is, hogy jól elvannak a gyerekek.
Azzal azonban nem számolnak, hogy ez idő alatt a beszokós kicsi annyi traumát szed össze, hogy otthon tombol, bepisil, testi tünetet produkál
– hangsúlyozta. Hozzáfűzte, hogy ennek ellenkezője is igaz: van, hogy a kicsi egész nap csüng a nagyon, amitől az besokall. Őt is meg kell érteni.
A vegyes csoportokban hatványozottan visszaköszön az otthonról hozott minta a szakértő szerint. Az a gyerek, akit megfelelő határszabás mellett, következetesen nevelnek, jóval könnyebben beilleszkedik és kevésbé valószínű, hogy agresszív megnyilvánulásai, konfliktusai lesznek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha otthon olyan szabályrendszert állítunk fel, ami túlzottan eltér egy szociális közeg szabályaitól, akkor a gyerek nehezen fog tudni beilleszkedni, várhatóan napi szinten fog konfrontálódni társaival és a pedagógusokkal egyaránt, melyet saját kudarcaként él meg
– mutatott rá. Kovács Ildikó szerint az agresszív viselkedés esetében fontos, hogy a szülő határozottan nemet tudjon mondani, meg tudja mutatni a kereteket - mit szabad és mit nem. Sok esetben találkozik azzal, hogy a gyermekek nem fogadják el azt, amit egy felnőtt mond például egy fejlesztő foglalkozáson. Azt mondja, a szülőnek a feladata az, hogy megtanítsa gyermekének, hogy a pedagógus utasításait kövesse, aktívan működjön együtt. Ellenkező esetben nem tudják a pedagógusok tanítani a gyereket.
A szülőnek komoly érdeke, hogy a gyerek a pedagógusnak, az óvónőnek, az edzőnek szót fogadjon, különben nem tud fejlődni. A gyerek együttműködése otthonról hozott készség, nem az intézmény dolga az, hogy megtanítsa ezt neki
– tette hozzá B. Szirtes Dóra. A szakértők gyakran tapasztalják, hogy az óvoda szidja a szülőt, a szülő pedig az óvodát holott mindkét félnek megvan a maga igaza és megfelelő nyitottság mellett a helyzetek megoldhatók lennének. Hiszik, hogy a megfelelő kommunikáció elengedhetetlen a két fél között, hiszen közös érdek, hogy a gyerek, megkapja a neki járó figyelmet, fejlesztést.
A konfliktuskezelés kulcsa tehát a szülő és a pedagógusok közötti kommunikáció, de az is, hogy a gyermekünk meséljen az óvodai eseményekről. Ehhez meg kell teremteni azt a nyugodt, maximálisan ráfókuszált időt, amit közös beszélgetések, játékok, esti összebújós susmorgások kísérnek, és melynek ideje alatt a gyermekek vagy megnyílnak és mesélnek, vagy a játékaikon keresztül dolgozzák fel a napjukat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.