Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Január óta jól fogynak a használt jelmezek, február első hét napjában ezernél is többet adtak belőlük. Az idén eladott maskarák háromnegyede teljesen új, a gyerekméretű kosztümökből pedig tízszer annyi fogyott, mint a felnőtteknek szánt termékből, ami azt jelzi, hogy ha farsangot nem is tartanak minden óvodában, bölcsődében vagy iskolában, a családok akár otthon is igyekeznek pótolni az élményt.
A Vatera online piacterén év elején hagyományosan népszerűek a jelmezek, és ezt a jelenlegi karanténhelyzet is csak kis mértékben befolyásolta: idén januárban és február első két hetében jelentős forgalmat bonyolított a jelmezek alkategóriája.
Tavaly januárhoz képest - a járvány előtt - mindössze 16 százalékkal volt kisebb a gyermekjelmezek forgalma a jelenlegi hatályos korlátozások ellenére is. Egyedül a felnőtteknek szánt, az ő méretükben készült jelmezeket érintette erősebben a karanténhelyzet, ezeknek a kosztümök és álarcok forgalma a felére csökkent. A járványhelyzet összességében növelte a Vatera forgalmát, a tavalyi év elejéhez képest 21 százalékkal nagyobb az online piactér forgalma.
2021-ben ezekre a jelmezeket keresték a legtöbben a Vaterán:
- 1. Mancs őrjárat
- 2. unikornis
- 3. rendőr
- 4. Katicabogár és Fekete Macska kalandjai (Miraculous)
- 5. cica
- 6. Jégvarázs (Frozen)
- 7. Vasember
- 8. Harry Potter
- 9. Pókember
- 10. Ninja
Egy jelmezvásárló átlagosan bruttó 3600 forintot költött a farsangi maskara beszerzésére, háromnegyedük új, bontatlan terméket vásárolt, és csupán a felhasználók negyede választott használt terméket. A legtöbb jelmezrendelés Budapestről és Pest megyéből érkezett, a második helyre Fejér megye jut a vásárlások száma alapján, a bronzérmen pedig három megye osztozhat: Jász-Nagykun-Szolnok, Borsod-Abaúj-Zemplén, illetve Győr-Moson-Sopron.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.