A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Csavarral érkezik a nyugdíjasok élelmiszer-utalványa: így lehet elbukni a plusz pénzt a boltokban
Szeptembertől érkezik a 30 ezer forintos élelmiszer-utalvány a nyugdíjasoknak és más ellátásban részesülőknek. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat: kik kapják, hol és mire lehet felhasználni az utalványt. Mutatjuk a részleteket, hogy ne maradj le semmiről! Sokan nem tudják például, hogy amennyiben az utalvány értékénél kevesebbért vásárolunk, pénzt nem adnak vissza belőle.
Jön a 30 ezer forintos élelmiszer-utalvány a nyugdíjasoknak – íme a legfontosabb tudnivalók
Szeptember 1-jétől elkezdik kézbesíteni a 30 ezer forint értékű élelmiszer-utalványokat a nyugdíjasok és más nyugdíjszerű ellátásban részesülők számára. Az utalvány célja, hogy segítséget nyújtson a mindennapi élelmiszervásárlásokban, különösen az őszi időszakban.
Kik kapják meg az utalványt?
Az utalványra jogosultak:
- nyugdíjasok,
- fogyatékossággal élők,
- valamint más, nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek.
Mikor és hogyan érkezik az utalvány?
A postások szeptember 1. és október 15. között viszik ki az utalványokat a jogosultaknak. Fontos tudni, hogy az utalványok nem névre szólóak, így bárki felhasználhatja őket.
Hol lehet beváltani?
A 30 ezer forint értékű utalvány hideg élelmiszerekre váltható be, 2025. december 31-ig. Felhasználható:
- élelmiszerüzletekben,
- hazai kereskedelmi láncok boltjaiban,
- diszkontokban,
- pékségekben,
- hentesüzletekben,
- zöldségeseknél,
- piacokon,
- valamint őstermelőknél is.
Mire nem lehet elkölteni?
Az utalvány nem használható:
- meleg ételre,
- alkoholra,
- dohánytermékre,
- vegyi árura (pl. tisztítószerek),
- kozmetikai termékekre,
- és nem váltható készpénzre sem.
Fontos kiemelni, amennyiben az utalvány értékénél kevesebbért vásárolunk, pénzt nem adnak vissza belőle.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Persze nem kell mind a 30 ezer forintot egyszerre elkölteni, mert az élelmiszer-utalványok több címletben érkeznek: összesen három darab 5000, három darab 3000, két darab 2000 és két darab 1000 forintos címletet kapnak a nyugdíjasok, melyeket a kis ollóval jelölt, függőleges perforáció mentén lehet szétválasztani.
Ez az intézkedés sok idős embernek nyújthat könnyebbséget a napi kiadásokban. Érdemes odafigyelni a kézbesítési időszakra, és a felhasználás feltételeire, hogy az utalvány valóban hasznos segítség lehessen a háztartásban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








