A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 132,42 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 79 229,24 ponton zárt csütörtökön.
Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. Az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly. Márciusban kiemelkedő növekedés volt a mobilbankos utalásoknál, az ügyfelek naponta 23 százalékkal többször használták, mint februárban, a 2019-es átlaghoz képest pedig 51 százalékos volt a növekedés. A mobilbankos tranzakciók közül a csekkbefizetés az egyik legnépszerűbb megoldás, ez márciusban erőteljes növekedésnek indult a járvány miatti intézkedések nyomán.
Eleve emelkedő pályán volt a mobilbankolás és a mobilbankos fizetés, tavaly is és ebben az évben is, a koronavírus-járvány pedig még rátett egy lapáttal - derül ki a K&H adataiból, amely a bank ügyfeleinek mobilbankolási szokásait vizsgálta és bemutatja azt is, melyek a legnépszerűbb tranzakciók.
A kiugró növekedés egyrészt abból látszik, hogy az aktív mobilbankos ügyfelek száma - vagyis azok, akik havonta legalább egyszer belépnek a felületre -az idén januárban és februárban is több mint 33 százalékkal nőtt éves összevetésben, ráadásul úgy, hogy tavaly januárban és februárban a még az egy évvel korábbi szinthez képest is 60 százalékos volt a növekedés.
Rátehet még egy lapáttal a koronavírus
A mobilbankon keresztül forintban történő utalásoknál nagyon látványos emelkedést hozott a március, részben a mobilbankolás térnyerése és a koronavírus-járványhoz köthető változások miatt, amelyek a készpénzt háttérbe szorították. Az elektronikus banki szolgáltatások, ezen belül a mobilbankolás térnyerése folytatódhat. A K&H és a különböző elfogadóhelyek - boltok, szolgáltatók - is igyekeznek az ügyfeleket a digitális bankolás, fizetés irányába terelni. Ezek a szolgáltatások ugyanis kényelmesek, biztonságosak és gyorsak, ráadásul a jelenlegi járványhelyzetben például az előre fizetés vagy az internetes utalás biztonságosabb alternatívája a személyes kontaktusoknak és a hagyományos ügyintézésnek.
"Digitális stratégiánk részeként évek óta folyamatosan fejlesztjük mobilbanki és elektronikus szolgáltatásainkat, így a jelenlegi rendkívüli helyzetben számos digitális megoldás használatát javasolhatjuk ügyfeleinknek a személyes ügyintézés helyett"- mondta el Árva András, a K&H lakossági ügyfelek szegmens marketing főosztályvezetője. A bank 450 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkezett 2019 év végén, és számuk mostanra 480 ezerre emelkedett. Közülük a többség, azaz 410 ezren regisztrált mobilbank-felhasználók. Ráadásul nem csak az ügyfelek száma növekszik, de egyre aktívabbak is ezeken a felületeken. "A megnövekedett forgalmat és ügyfélszámot azonban a hosszú évek óta tartó korszerűsítés eredményeként fennakadás nélkül kezeljük"- tette hozzá a szakember.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Masszív növekedésnek indultak a csekkbefizetések
Tavaly napi átlagban a mobilbankosok több mint 15 ezer alkalommal indítottak fizetési tranzakciót. Ehhez képest napi átlagban januárban több mint 17 ezerszer tették ugyanezt, februárban már 18 ezer alkalom felett jártak, márciusban pedig közel 23 ezernél tartottak. Ez azt is jelenti, hogy márciusban februárhoz képest 23 százalékos volt a növekedés, a tavalyi átlagszinthez képest pedig 50 százalék feletti emelkedést produkáltak a mobilbankosok.
A mobilbanki szolgáltatások közül a legnagyobb növekedést a csekkbefizetések produkálják. A csekkbefizetések népszerűsége meredek emelkedést mutat, márciusban napi átlagban 90 százalékkal több csekkbefizetést indítottak mobilról mint februárban, a múlt évi napi átlaghoz képest 158 százalékos volt a növekedés. A már említett átutalások mellett pedig a mobiltelefon-feltöltések és a kártyalimit változtatása számít népszerű szolgáltatásnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.