Aki lemarad, kimaradhat: csak egyszer viszi ki a postás a 30 ezer forintos élelmiszer-utalványt a MASZSZ szerint.

Hihetetlen, de igaz: erre költik a pénzüket a mai fiatalok, sokan másodállást vállalnak érte
Az egészséges és prémium élelmiszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében, akik hajlandóak akár jelentős összegeket is elkölteni ezekre. A trend mögött az egészségtudatosság mellett a közösségi médiában való megjelenés vágya áll – számolt be róla a Business Insider.
A 26 éves TikToker, Jade Lily nemrég közzétett videójában mutatta be 500 dolláros bevásárlását az előkelő Los Angeles-i Erewhon élelmiszerláncból. A kosarában olyan termékek voltak, mint például hírességek által támogatott étrend-kiegészítők, kókuszjoghurt, csontleves és néhány készétel.
Ezek azok a dolgok, amelyek nélkül nem tudok élni
- mondta követőinek a TikToker.
A McKinsey februári felmérése szerint az Y és Z generációs fiatalok életében a prémium élelmiszerek jelentik azt a kategóriát, amire a legtöbben szívesen spórolnak. Egyesek akár képesek második vagy harmadik állást is vállalni azért, hogy megengedhessék maguknak napi látogatásaikat a legdrágább élelmiszerboltokba.
Bármely más generációnál többet költenek drága élelmiszerre
A Bank of America júniusi jelentése szerint a Z generációs ügyfelek többet költenek prémium élelmiszerüzletekben, mint bármely más generáció. Ez a tendencia meglepő, tekintve, hogy az általános élelmiszerárak az elmúlt években jelentősen megemelkedtek. Egy májusi CreditKarma felmérés szerint a válaszadók több mint negyede azért hagyott ki étkezéseket, hogy spóroljon, ennek ellenére a Z generáció egy része továbbra is az egészséges ételek és a drága nassolnivalók fogyasztását helyezi előtérbe.
Az egészségtudatos táplálkozás trendje az ezredfordulósok, azaz Y-generációsok idejében vált mérvadóvá, kezdve az olyan hóbortokkal, mint például az avokádós pirítósok és a granola fogyasztása. A trend a Z generáció életében tovább erősödött: egy YouGov felmérés szerint
a Z generációs válaszadók 70%-a hajlandó többet fizetni egy élelmiszerért, ha az jó minőségű.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Neeru Paharia, az Arizonai Állami Egyetem marketingprofesszora szerint a drága élelmiszerek vásárlása mögött gyakran egészségügyi indokok állnak. Andrea Hernández, a Snaxshot hírlevél szerzője szerint a fogyasztók a gazdasági visszaesés idején tipikusan megfizethetőbb luxuscikkekre költenek.
Egyre nagyobb teret nyernek a Z generáció ízlésvilágát kiszolgáló, egészségtudatos márkák
Nate Rosen, az Express Checkout hírlevél szerzője szerint a prémium élelmiszerek egészséges alapanyagokból készítve és különleges hozzávalókkal felturbózva nem csupán az egyén táplálkozási alapelveinek, hanem az identitásnak és az értékrendnek a kifejezését is szolgálják - ennek a trendnek és a termékeknek a terjesztésében pedig jelentős szerepet játszik a TikTok platformja.
Az élelmiszerboltokban a választék az 1990-es évekbeli 7000 termékről mára közel 50 000-re nőtt. A márkák egyre több címkét – pl. keto, gluténmentes, növényi alapú - használnak, hogy minél több piaci szegmenst megszólítsanak, mindeközben a közösségi média lehetővé teszi, hogy az emberek megosszák élelmiszer-preferenciáikat és vásárlási szokásaikat.
A táplálkozás korábban magánügynek számított, azonban ma már a nyilvánosság elé tárjuk szokásainkat
- tette hozzá Paharia, aki szerint így vált az önkifejezés és a státusz új formájává az élelmiszerválasztás a fiatal generációk körében.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


