3 °C Budapest
Hihetetlen, de igaz: erre költik a pénzüket a mai fiatalok, sokan másodállást vállalnak érte

Hihetetlen, de igaz: erre költik a pénzüket a mai fiatalok, sokan másodállást vállalnak érte

2024. október 15. 13:14

Az egészséges és prémium élelmiszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében, akik hajlandóak akár jelentős összegeket is elkölteni ezekre. A trend mögött az egészségtudatosság mellett a közösségi médiában való megjelenés vágya áll – számolt be róla a Business Insider.

A 26 éves TikToker, Jade Lily nemrég közzétett videójában mutatta be 500 dolláros bevásárlását az előkelő Los Angeles-i Erewhon élelmiszerláncból. A kosarában olyan termékek voltak, mint például hírességek által támogatott étrend-kiegészítők, kókuszjoghurt, csontleves és néhány készétel.

Ezek azok a dolgok, amelyek nélkül nem tudok élni

- mondta követőinek a TikToker.

A McKinsey februári felmérése szerint az Y és Z generációs fiatalok életében a prémium élelmiszerek jelentik azt a kategóriát, amire a legtöbben szívesen spórolnak. Egyesek akár képesek második vagy harmadik állást is vállalni azért, hogy megengedhessék maguknak napi látogatásaikat a legdrágább élelmiszerboltokba.

Bármely más generációnál többet költenek drága élelmiszerre

A Bank of America júniusi jelentése szerint a Z generációs ügyfelek többet költenek prémium élelmiszerüzletekben, mint bármely más generáció. Ez a tendencia meglepő, tekintve, hogy az általános élelmiszerárak az elmúlt években jelentősen megemelkedtek. Egy májusi CreditKarma felmérés szerint a válaszadók több mint negyede azért hagyott ki étkezéseket, hogy spóroljon, ennek ellenére a Z generáció egy része továbbra is az egészséges ételek és a drága nassolnivalók fogyasztását helyezi előtérbe.

Az egészségtudatos táplálkozás trendje az ezredfordulósok, azaz Y-generációsok idejében vált mérvadóvá, kezdve az olyan hóbortokkal, mint például az avokádós pirítósok és a granola fogyasztása. A trend a Z generáció életében tovább erősödött: egy YouGov felmérés szerint

a Z generációs válaszadók 70%-a hajlandó többet fizetni egy élelmiszerért, ha az jó minőségű.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Neeru Paharia, az Arizonai Állami Egyetem marketingprofesszora szerint a drága élelmiszerek vásárlása mögött gyakran egészségügyi indokok állnak. Andrea Hernández, a Snaxshot hírlevél szerzője szerint a fogyasztók a gazdasági visszaesés idején tipikusan megfizethetőbb luxuscikkekre költenek.

Egyre nagyobb teret nyernek a Z generáció ízlésvilágát kiszolgáló, egészségtudatos márkák

Nate Rosen, az Express Checkout hírlevél szerzője szerint a prémium élelmiszerek egészséges alapanyagokból készítve és különleges hozzávalókkal felturbózva nem csupán az egyén táplálkozási alapelveinek, hanem az identitásnak és az értékrendnek a kifejezését is szolgálják - ennek a trendnek és a termékeknek a terjesztésében pedig jelentős szerepet játszik a TikTok platformja.

Az élelmiszerboltokban a választék az 1990-es évekbeli 7000 termékről mára közel 50 000-re nőtt. A márkák egyre több címkét – pl. keto, gluténmentes, növényi alapú - használnak, hogy minél több piaci szegmenst megszólítsanak, mindeközben a közösségi média lehetővé teszi, hogy az emberek megosszák élelmiszer-preferenciáikat és vásárlási szokásaikat.

A táplálkozás korábban magánügynek számított, azonban ma már a nyilvánosság elé tárjuk szokásainkat

- tette hozzá Paharia, aki szerint így vált az önkifejezés és a státusz új formájává az élelmiszerválasztás a fiatal generációk körében.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. november 21. 09:37
A Fővárosi Törvényszék elutasította a Magyar RTL Televízió Zrt. a Médiatanáccsal szembeni keresetét...
Holdblog  |  2024. november 21. 07:52
Kezdetben a közösségi média csupán izgalmas újdonságnak tűnt, amiről senki sem gondolta volna, hogy...
Kiszámoló  |  2024. november 19. 10:13
Jó néha olyan összehasonlítást találni, ahol Magyarország nem a legrosszabbak egyike között van. Ily...
Kasza Elliott-tal  |  2024. november 15. 18:35
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?