Megvan az új irány, a piac ismét szágult, igaz, a recesszió előtti eredményeket még messze vannak.
Hihetetlen, de igaz: erre költik a pénzüket a mai fiatalok, sokan másodállást vállalnak érte
Az egészséges és prémium élelmiszerek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatalok körében, akik hajlandóak akár jelentős összegeket is elkölteni ezekre. A trend mögött az egészségtudatosság mellett a közösségi médiában való megjelenés vágya áll – számolt be róla a Business Insider.
A 26 éves TikToker, Jade Lily nemrég közzétett videójában mutatta be 500 dolláros bevásárlását az előkelő Los Angeles-i Erewhon élelmiszerláncból. A kosarában olyan termékek voltak, mint például hírességek által támogatott étrend-kiegészítők, kókuszjoghurt, csontleves és néhány készétel.
Ezek azok a dolgok, amelyek nélkül nem tudok élni
- mondta követőinek a TikToker.
A McKinsey februári felmérése szerint az Y és Z generációs fiatalok életében a prémium élelmiszerek jelentik azt a kategóriát, amire a legtöbben szívesen spórolnak. Egyesek akár képesek második vagy harmadik állást is vállalni azért, hogy megengedhessék maguknak napi látogatásaikat a legdrágább élelmiszerboltokba.
Bármely más generációnál többet költenek drága élelmiszerre
A Bank of America júniusi jelentése szerint a Z generációs ügyfelek többet költenek prémium élelmiszerüzletekben, mint bármely más generáció. Ez a tendencia meglepő, tekintve, hogy az általános élelmiszerárak az elmúlt években jelentősen megemelkedtek. Egy májusi CreditKarma felmérés szerint a válaszadók több mint negyede azért hagyott ki étkezéseket, hogy spóroljon, ennek ellenére a Z generáció egy része továbbra is az egészséges ételek és a drága nassolnivalók fogyasztását helyezi előtérbe.
Az egészségtudatos táplálkozás trendje az ezredfordulósok, azaz Y-generációsok idejében vált mérvadóvá, kezdve az olyan hóbortokkal, mint például az avokádós pirítósok és a granola fogyasztása. A trend a Z generáció életében tovább erősödött: egy YouGov felmérés szerint
a Z generációs válaszadók 70%-a hajlandó többet fizetni egy élelmiszerért, ha az jó minőségű.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 583 438 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 137 058 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; a Raiffeisen Banknál 7,00%, az Erste Banknál szintúgy 7,00%, az OTP Banknál pedig 8,16%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Neeru Paharia, az Arizonai Állami Egyetem marketingprofesszora szerint a drága élelmiszerek vásárlása mögött gyakran egészségügyi indokok állnak. Andrea Hernández, a Snaxshot hírlevél szerzője szerint a fogyasztók a gazdasági visszaesés idején tipikusan megfizethetőbb luxuscikkekre költenek.
Egyre nagyobb teret nyernek a Z generáció ízlésvilágát kiszolgáló, egészségtudatos márkák
Nate Rosen, az Express Checkout hírlevél szerzője szerint a prémium élelmiszerek egészséges alapanyagokból készítve és különleges hozzávalókkal felturbózva nem csupán az egyén táplálkozási alapelveinek, hanem az identitásnak és az értékrendnek a kifejezését is szolgálják - ennek a trendnek és a termékeknek a terjesztésében pedig jelentős szerepet játszik a TikTok platformja.
Az élelmiszerboltokban a választék az 1990-es évekbeli 7000 termékről mára közel 50 000-re nőtt. A márkák egyre több címkét – pl. keto, gluténmentes, növényi alapú - használnak, hogy minél több piaci szegmenst megszólítsanak, mindeközben a közösségi média lehetővé teszi, hogy az emberek megosszák élelmiszer-preferenciáikat és vásárlási szokásaikat.
A táplálkozás korábban magánügynek számított, azonban ma már a nyilvánosság elé tárjuk szokásainkat
- tette hozzá Paharia, aki szerint így vált az önkifejezés és a státusz új formájává az élelmiszerválasztás a fiatal generációk körében.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
-
A tökéletes őszi hétvége Egerben: mutatjuk a legérdekesebb programokat és borkóstolókat
Cikksorozatunk második részében a Bikavér és a Csillag hazájába látogatunk.
-
Hogyan alakulnak a bérek a magyar IT piacon 2024-ben? (x)
Az IT szektorban továbbra is magas bérek várhatók, de az infláció komoly kihívást jelenthet.