Az amerikai hírek rontották el a budapesti tőzsde hangulatát is, csökkenéssel megy el hétvégére az index.

A fiatal felnőttek körében a pénzügyi függetlenség a legfontosabb hosszú távú siker, derült ki egy friss felmérésből. A kutatás szerint a 18-24 évesek többsége a kitűzött célok elérését, az életükkel való elégedettséget, valamint a folyamatos fejlődést tartja a siker kulcsának. Az anyagi stabilitás kiemelt jelentőséggel bír a fiatalok körében, akik számára a pénzügyi siker elsősorban a függetlenséget és a megtakarítási képességet jelenti.
A magyar fiatalok számára a pénzügyi függetlenség számít a legnagyobb hosszú távú sikernek - ez derült ki az OTP Bank Junior üzletága által végzett reprezentatív felmérésből. Az eredmények alapján a 18 és 24 éves korosztály leginkább a kitűzött célok elérését (75 százalék) tartjak sikernek legyen az az életük bármely területén. Sikernek számít továbbá az életükkel való elégedettség (61 százalék), a folyamatos fejlődés (48 százalék) és az anyagi függetlenség (41 százalék) is.
A megkérdezettek kétharmada szerint az önállósodásban fontos szerepet játszanak az apró sikerek, és a kitöltők 75 százaléka havonta él át mindennapi sikereket az életében. Ezek a sikerélmények leggyakrabban a pénzügyekben, tanulásban, munkában és a magánéletben születnek - közölték.
A kutatás eredményeiből kirajzolódik: a fiatalok számára a hosszú távú sikerek közül a pénzügyi siker (38 százalék) a legfontosabb, de azzal az állítással, hogy siker pénzben mérhető, nem teljesen értenek egyet. A pénzügyi siker a fiatalok számára elsősorban függetlenséget, a tartozások, elmaradások hiányát, stabil jövedelmet, megtakarítási képességet és a nagyobb vásárlások finanszírozásának képességét jelenti. Kevésbé jelentős tényező a pénzügyi siker kapcsán a magabiztosság a pénzügyi döntésekben, illetve a megfelelő nyugdíj-előtakarékosság.
A fiatalok negyede éli meg sikerként azt, ha pont annyit keres, amennyire szüksége van. A pénzügyi függetlenség, a stabil jövedelem kialakítása, a megtakarítási képesség is kiemelkedő helyet foglal el a fiatalok hosszú távú céljai között, de megjelenik a stabil karrier és a munka-magánélet egyensúly megvalósítása is. Az életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus alapján reprezentatív kutatást a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. Célcsoportja a 18-24 év közöttiek, az adatfelvétel 2024. augusztus 13-17. között történt, 223 résztvevővel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


