A Raiffeisen Bank új számlacsomagot indít, melynek díjai között már megjelennek az új, megemelt tranzakciós illetékhez kapcsolódó költségek is.
Pénzeső zúdul a magyar fiatalokra: ilyen csak egyszer van egy évben, sokan járhatnak jól
Beköszöntött a május, elérkezett a ballagások időszaka. A fiatalokat ilyenkor olyan tudással és lehetőségekkel kell felvértezniük, amelyek segítik őket a felnőtté válásban. A diákok új utakra lépnek a tanulmányok, a munka és a pénzügyek terén. Az egyik bank friss adatai szerint a legtöbb bankszámlát a 14-16 éves korosztály számára nyitják. Az is kiderült, a fiatalok nemcsak vásárlásaikhoz használják számlájukat, de megtakarításaikat is itt kezelik.
Milyen támogatást adjak meg a gyerekemnek a felnőtté válás útján? Hogyan gondoskodjak róla, hogy önálló életében is biztonságban tudjam? Sok szülőben merülnek fel ezek a kérdések a ballagókat figyelve. Fontos feladatuk, hogy pénzügyi tudatosságra neveljék gyereküket. Jó, ha minél korábban megtanulnak okosan gazdálkodni a zsebpénzükkel. A következő lépés pedig az első saját bankszámla megnyitása lehet.
A bankszámlához pedig bankkártya is jár, aminek a használata a most ballagó korosztály számára már magától értetődő. Az OTP Bank tapasztalata alapján a 14-24 évesek előszeretettel fizetnek kártyával. Az összes számlához köthető tranzakciók több mint fele (54%) kártyás fizetés. Míg a készpénzfelvétel csak a tranzakciók 18 százalékát tette ki. A fiatalok is előszeretettel használják a szinte mindenhol elérhető bankkártyás fizetést. A szülők és a gyermekeik számára is előny lehet a kezdeti időszakban, hogy a bankszámlához tartozó bankkártyával végzett tranzakciókat a szülő is nyomon tudja követni.
Az OTP Bank adataiból az derül ki, hogy a 14-24 éves korosztálynál jóval magasabb a Digitális Szerződés regisztráció (78%), mint a többi korosztálynál (59%), azaz a papírmentes, digitális ügyintézést preferálják. Ugyanígy a mobilbanki aktív arány is magasabb (94%), mint a többi korosztálynál (87%), vagyis nagyobb arányban használják a telefonjukat pénzügyeik követésére, intézésére. Az OTP Junior kártyák túlnyomó részét fiatal tulajdonosaik mára már digitalizálták, vagyis a mobiltelefonjukba költöztették. Így akkor is bármikor tudnak fizetni, ha csak a telefonjuk van náluk, a kártyájuk nincs. Az OTP Bank adatai szerint leggyakrabban élelmiszerboltban, drogériában vagy benzinkúton vásárolnak vele, valamint ételt rendelnek.
A pénzügyi tudatosság egyik első lépcsőfoka, hogy a fiatalok megtanulják beosztani azt az összeget, amivel az adott hónapban gazdálkodhatnak, vagy például azt az összeget, amit ballagásra kaptak ajándékként. A szüleihez hasonlóan a gyermeknek is lesznek kiadásai és a mobilbankban elérhető Kiadásfigyelőn keresztül követni tudja, hogy az aktuális hónapban mire költötte a zsebpénzét. Ez a funkció továbbá azt is megmutatja hogyan gazdálkodott a pénzével, szüksége van-e további tanácsokra, információkra a pénzügyi tudatosságot illetően.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.