A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) ismételt figyelemfelhívást intéz a fogyasztók felé az online csalások, kibertámadások megnövekedett száma miatt.

Pénzeső zúdul a magyar fiatalokra: ilyen csak egyszer van egy évben, sokan járhatnak jól
Beköszöntött a május, elérkezett a ballagások időszaka. A fiatalokat ilyenkor olyan tudással és lehetőségekkel kell felvértezniük, amelyek segítik őket a felnőtté válásban. A diákok új utakra lépnek a tanulmányok, a munka és a pénzügyek terén. Az egyik bank friss adatai szerint a legtöbb bankszámlát a 14-16 éves korosztály számára nyitják. Az is kiderült, a fiatalok nemcsak vásárlásaikhoz használják számlájukat, de megtakarításaikat is itt kezelik.
Milyen támogatást adjak meg a gyerekemnek a felnőtté válás útján? Hogyan gondoskodjak róla, hogy önálló életében is biztonságban tudjam? Sok szülőben merülnek fel ezek a kérdések a ballagókat figyelve. Fontos feladatuk, hogy pénzügyi tudatosságra neveljék gyereküket. Jó, ha minél korábban megtanulnak okosan gazdálkodni a zsebpénzükkel. A következő lépés pedig az első saját bankszámla megnyitása lehet.
A bankszámlához pedig bankkártya is jár, aminek a használata a most ballagó korosztály számára már magától értetődő. Az OTP Bank tapasztalata alapján a 14-24 évesek előszeretettel fizetnek kártyával. Az összes számlához köthető tranzakciók több mint fele (54%) kártyás fizetés. Míg a készpénzfelvétel csak a tranzakciók 18 százalékát tette ki. A fiatalok is előszeretettel használják a szinte mindenhol elérhető bankkártyás fizetést. A szülők és a gyermekeik számára is előny lehet a kezdeti időszakban, hogy a bankszámlához tartozó bankkártyával végzett tranzakciókat a szülő is nyomon tudja követni.
Az OTP Bank adataiból az derül ki, hogy a 14-24 éves korosztálynál jóval magasabb a Digitális Szerződés regisztráció (78%), mint a többi korosztálynál (59%), azaz a papírmentes, digitális ügyintézést preferálják. Ugyanígy a mobilbanki aktív arány is magasabb (94%), mint a többi korosztálynál (87%), vagyis nagyobb arányban használják a telefonjukat pénzügyeik követésére, intézésére. Az OTP Junior kártyák túlnyomó részét fiatal tulajdonosaik mára már digitalizálták, vagyis a mobiltelefonjukba költöztették. Így akkor is bármikor tudnak fizetni, ha csak a telefonjuk van náluk, a kártyájuk nincs. Az OTP Bank adatai szerint leggyakrabban élelmiszerboltban, drogériában vagy benzinkúton vásárolnak vele, valamint ételt rendelnek.
A pénzügyi tudatosság egyik első lépcsőfoka, hogy a fiatalok megtanulják beosztani azt az összeget, amivel az adott hónapban gazdálkodhatnak, vagy például azt az összeget, amit ballagásra kaptak ajándékként. A szüleihez hasonlóan a gyermeknek is lesznek kiadásai és a mobilbankban elérhető Kiadásfigyelőn keresztül követni tudja, hogy az aktuális hónapban mire költötte a zsebpénzét. Ez a funkció továbbá azt is megmutatja hogyan gazdálkodott a pénzével, szüksége van-e további tanácsokra, információkra a pénzügyi tudatosságot illetően.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


