Csökkent Sebestyén Balázs cégének árbevétele, de így is több mint 100 millió forint osztalékot vett ki.

Ennyire mumus az ügyintézés: elriasztja a magyarokat a sok macera az évszázad befektetésétől?
Csupán a lehetséges befektetők harmada él a tartós befektetési számlával (TBSZ) járó előnyökkel, mivel a díjakat magasnak, a számlanyitást bonyolultnak, a teljes hozamadómentességhez szükséges ötéves elköteleződést pedig túl hosszúnak ítélik.
Nemrégiben indított el a magyar piacon elsőként ingyenes TBSZ-t a Lightyear, melynek megjelenése előtt mindössze a magyarországi befektetők harmada élt a főként adóoptimalizációs előnyei miatt preferált megoldás előnyeivel. A cég saját ügyfélkörében végzett felméréséből kiderül, hogy ennek három fontos oka is volt. Egyrészt a befektetőket elriasztotta az ötéves lekötési idő: ez kell ugyanis ahhoz, hogy a TBSZ-számlán elhelyezett befektetések teljesen hozamadó-mentessé váljanak. Másfelől a számlanyitás bonyolultsága is sokaknak jelentett problémát, hiszen ez gyakran személyes találkozót igényelt volna. Harmadrészt a számlához kapcsolódó magas díjakat is számos kifogás érte, mivel ezek felemésztik a hozamot.
A cég közléséből az is kiderül, hogy a számlákon tartott legnépszerűbb pénzügyi eszköz az ETF (20%), ezt követik a BlackRock pénzpiaci alapjai (13%), de amerikai technológiai részvényeket is szívesen vásárolnak TBSZ-re (Tesla: 6,9%, Nvidia: 6,6%). „Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy nagyon megugrik az igény a befektetésekre Magyarországon, ha ezeknek létezik könnyen hozzáférhető és költséghatékony formája” – vélekedett Somogyi Flóra, a Lightyear kutatási részlegének vezetője. A szakember egy korábbi tanulmányt hozott fel példának, amely szerint a magyarok 70 százaléka nem elégedett a pénzügyi helyzetével, és ennek megfelelően sokan kutatnak jobb befektetési lehetőségek után.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


