Jelentős anyagi kár érte a Magyar Barlangi Mentőszolgálatot (BMSz), amikor ismeretlen tettesek feltörték járművüket.

Temérdek magyar él tévhitben a meggazdagodással kapcsolatban: a legtöbben ezen csúsznak el
2022 vége és 2023 eleje jelentős változásokat hozott a befektetési és megtakarítási piacon. A lakosság a gazdasgái bizonytalanság hatására elkezdte visszafogni költéseit, a jelenlegi inflációs környezetben azonban nem könnyű eldönteni azt sem, mi a megfelelő megtakarítási stratégia. Az OTP szakértői utóbbival kapcsolatos attitűdökről és a bankok ezzel kapcsolatos edukációs feladatáról is beszéltek a pénzintézet szerda délelőtt tartott sajtótájékoztatóján
Az infláció egyik egyértelmű hatása, hogy megnőnek a fogyasztási költségek. Most azt látjuk, hogy ezt a jövedelmek nem követik le, körülbelül 20 százalékos reáljövedelem csökkenés következett be. Ezt a kiesést pedig valamivel ki kell egyenlíteni. Ahogy pedig az esernyővel rendelkezők száma megnő az esős időszakban, egy ilyen időszakban is megnő a megtakarítok száma. Most azt látjuk, hogy körülbelül 20 százalékos volt a növekedés és valamelyest csökkent a megtakarítási összeg, ami még jó jel, hogy egyre nagyobb a kismegtakarítók aránya, tehát a kispénzűek is egyre tudatosabbnak tűnnek - árulta el Takács Domokos, az OTP Bank Daily Banking területének vezetője.
A megtakarítások átlagos összege azonban a szakértő szerint nem nagy, mint hangsúlyozta, az ideális a körülbelül 6 havi kerestnek megfelelő összegű megtakarítás lenne, ezzel szemben az emberek 80 százalékának nincs még 500 000 forintnyi megtakarítása sem. Az igazi probléma persze az, hogy rengetegen továbbra sem takarítanak meg. A megtakarítók körének növelésében a kulcs az edukáció. Ennek alapja a tévhitek eloszlatása. Az egyik ilyen tévhit, hogy a kis összegű megtakarítást nem érdemes félretenni. A másik nagy tévhit, hogy ha már van mondjuk egy 4 százalékos hozamot termelő megtakarításunk, akkor nem kell többet félretennünk, semmit nem kell csinálnunk, akár el is tart minket. Az már egy másik téma, ha valakinek vannak nagyobb befeketetései, de a társadalom jelentős része jelenleg nem tart itt - magyarázta Takács Domokos.
Dolgozunk egy új digitális szolgáltatás bevezetésén, melynek célja éppen az ügyfelek edukálása. Ez az új termék is ezt a célt fogja szolgálni. Persze azokkal az ügyfelekkel is kommunikálunk, akiknek már van megtakarítása. Idén számos egyéb változás törént. Mindkét ügyfélkörre gondolva, folyamatosan fejlesztjük termékeinket A pénzügyi tervezés programunkban pedig nem csak az ügyfeleknek segítünk a választásban, de számos haszons információhoz jutunk, amik a kutatásainkhoz is hasznosak. - árulta el Fabriczki Rita, az OTP Bank Megtakarítási termék- és szolgáltatás Menedzsment terület vezetője.
Ezekből a pénzügyi tervezésekből úgy látjuk a tervezési időtáv nagyjából öt év, de valójában ennél kevésbé hosszútávú céllal keresnek termékeket. A célok között az utóbbi időben számos változást látunk, ingatlanvásárlás egyre kevesebb ügyfelünk céljai között szerepel, az elektronikai cikkek viszont egyre többeknek szerepelnek a megtakarítási céjai között.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Újságírói kérdésre az üzletági vezetők elárulták, hogy a tranzakciós illeték bevezetése után változott a piaci helyzet. A bankok egy kisebb hátrányba kerültek az állampapírok kapcsán. Számos helyen ezt már nem is számolják fel és nem is mindig éri meg ezek forgalmazása a bankoknak. A bankok jövedelmezőségét csökkenti, de ez egy olyan dolog, amivel nem tudunk mit kezdeni

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


