Átlagosan 11 százalékkal emelték a családi házak hirdetési árát a tulajdonosok egy év alatt, ami jóval alacsonyabb a lakások drágulásánál.

Itt a mellbevágó igazság: a fiatalok közel 80 százaléka retteg, hogy az anyagiakon csúsznak el álmai
Magas tandíjak, szürreális albérlet-, rezsi- és élelmiszerárak – manapság nincsenek könnyű helyzetben a fiatalok megélhetés szempontjából. Így talán nem is meglepő, hogy a 16 és 30 év közötti korosztály 79 százaléka tart attól, hogy nem fogja tudni megvalósítani az álmait pénzügyi szempontból – derült ki egy friss kutatásból.
A magyarországi 16-30 évesek döntő többsége úgy véli, sokkal nehezebb a helyzete, mint korábban a szüleiké volt. A bizonytalanság és borúlátás az életkor előrehaladtával, a harmincadik életévhez közelítve nő és az aggodalmak leginkább a pénz körül forognak. A fiatalok nem is attól tartanak legjobban, hogy nem lesz munkájuk, hanem attól, hogy nem fognak a céljaikhoz mérten elegendő összeget keresni – derült ki az OTP Bank Junior célcsoport szokásairól, attitűdjéről készült kutatásból. A korosztály 56 százalékának a megfelelő anyagi háttér hiánya már a tanulmányaiban is kisebb-nagyobb akadályt jelent, 35 százalék pedig úgy látja, hogy a pénzügyi problémák megnehezítik családalapítási terveik megvalósítását. A legtöbben 30 éves koruk környékén látják realitását egy önálló lakásnak, illetve annak, hogy felkészültek legyenek a gyerekvállalásra anyagi szempontból.
Talán a körülményeknek is köszönhető, hogy a fiatalok attitűdjében nagyon erősen jelen van a megtakarítás szükségességének gondolata. Tízből nyolc fiatal szerint minél hamarabb el kell kezdeni a megtakarítást, a fiatalok több, mint fele ténylegesen meg is takarít, jellemzően konkrét célokra. A 16-17 évesek 53 százaléka autóra, a 18-24 évesek több mint harmada lakásra vagy autóra gyűjt.
A kor előrehaladtával a prioritások kissé változnak, a 25-30 éveseknél a legtöbben már inkább baj esetére, váratlan helyzetekre tesznek félre (35 százalék). Ebből a korosztályból minden harmadik fiatal lakásra gyűjt, amit fej-fej mellett a lakásfelújítás és az autó (28-28 százalék) követ.
A kutatás 300 fős mintán készült, online kérdőíves formában, a Pulzus Kutatási Rendszer segítségével. A minta reprezentatív Magyarország 16-24 év közötti lakosságára nem, településtípus és iskolai végzettség szerint. Az adatfelvétel ideje: 2022.07.15.-07.19.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


