Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26%-kal
Itt a mellbevágó igazság: a fiatalok közel 80 százaléka retteg, hogy az anyagiakon csúsznak el álmai
Magas tandíjak, szürreális albérlet-, rezsi- és élelmiszerárak – manapság nincsenek könnyű helyzetben a fiatalok megélhetés szempontjából. Így talán nem is meglepő, hogy a 16 és 30 év közötti korosztály 79 százaléka tart attól, hogy nem fogja tudni megvalósítani az álmait pénzügyi szempontból – derült ki egy friss kutatásból.
A magyarországi 16-30 évesek döntő többsége úgy véli, sokkal nehezebb a helyzete, mint korábban a szüleiké volt. A bizonytalanság és borúlátás az életkor előrehaladtával, a harmincadik életévhez közelítve nő és az aggodalmak leginkább a pénz körül forognak. A fiatalok nem is attól tartanak legjobban, hogy nem lesz munkájuk, hanem attól, hogy nem fognak a céljaikhoz mérten elegendő összeget keresni – derült ki az OTP Bank Junior célcsoport szokásairól, attitűdjéről készült kutatásból. A korosztály 56 százalékának a megfelelő anyagi háttér hiánya már a tanulmányaiban is kisebb-nagyobb akadályt jelent, 35 százalék pedig úgy látja, hogy a pénzügyi problémák megnehezítik családalapítási terveik megvalósítását. A legtöbben 30 éves koruk környékén látják realitását egy önálló lakásnak, illetve annak, hogy felkészültek legyenek a gyerekvállalásra anyagi szempontból.
Talán a körülményeknek is köszönhető, hogy a fiatalok attitűdjében nagyon erősen jelen van a megtakarítás szükségességének gondolata. Tízből nyolc fiatal szerint minél hamarabb el kell kezdeni a megtakarítást, a fiatalok több, mint fele ténylegesen meg is takarít, jellemzően konkrét célokra. A 16-17 évesek 53 százaléka autóra, a 18-24 évesek több mint harmada lakásra vagy autóra gyűjt.
A kor előrehaladtával a prioritások kissé változnak, a 25-30 éveseknél a legtöbben már inkább baj esetére, váratlan helyzetekre tesznek félre (35 százalék). Ebből a korosztályból minden harmadik fiatal lakásra gyűjt, amit fej-fej mellett a lakásfelújítás és az autó (28-28 százalék) követ.
A kutatás 300 fős mintán készült, online kérdőíves formában, a Pulzus Kutatási Rendszer segítségével. A minta reprezentatív Magyarország 16-24 év közötti lakosságára nem, településtípus és iskolai végzettség szerint. Az adatfelvétel ideje: 2022.07.15.-07.19.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.