Döbbenetesen sokan élnek a létminimum alatt Magyarországon. A szegénység társadalmi leszakadást, megélhetési válságot mindennapi küzdelmet is jelent. Mutatjuk!

Ezeket a gyerekeket már kiskorukban könnyen megbélyegzik: ezért nem játszanak velük a többiek
A 18-65 éves lakosság közel harmada érzi úgy, hogy rosszabb anyagi helyzetben él, mint az átlag magyar háztartás - derült ki egy friss kutatásból. Eközben a lakosság kb. ötöde azt nyilatkozta, előfordul, hogy olyan dolgokat – például higiéniás termékeket – is nélkülözniük kell, amit egyébként alapvetőnek tartanának. A reprezentatív felmérés külön kitért a higiéniai szegénység magyarországi megítélésének vizsgálatára, különös tekintettel a gyermekekre és a hozzájuk kapcsolódó előítéletekre.
Magyarországon az emberek negyede nem engedné gyermekének, hogy olyannal játsszon, akinek szemmel láthatóan koszos a ruhája – többek közt ez derül ki az NRC által, a Persil megbízásából készült 1000 fős reprezentatív minta alapján végzett felmérésből. A kutatás ugyanakkor arra is rámutatott, hogy miközben a társadalmi érintkezés szempontjából a kiskorú szenved a higiéniai szegénységtől, a többség a szülőt hibáztatja az elhanyagolt külső miatt.
A lakosság véleménye hasonlóan alakul a szegénység kapcsán is: amíg a megkérdezettek ötöde szerint saját magának köszönheti sorsát az a felnőtt, aki rossz anyagi körülmények között él, addig a szegény sorú gyermekek esetében több együttérzés tapasztalható. Jelentős részük (58 százalék) sajnálatot érez, de többen fogalmaznak meg aggodalmat és segítő szándékot is.
A kutatás kitért arra is, hogy Magyarországon mi a gyermeki szegénység ismérve: a megkérdezettek szerint legnagyobb százalékban a napi egy meleg étel és a saját játékok hiánya, de meglepően sokan jelölték meg a szegénység egyik tényezőjeként az internet-hozzáférés hiányát. Ehhez képest a könyvek, a divatos ruhák és a telefon hátrébb találhatók a sorban. A különóra és a magántanár azonban nem csak a szegények számára elérhetetlen. A megkérdezettek szerint az átlagnál jómódúbbak kiváltsága, hogy ilyet biztosítani tudjanak a gyermekeik számára.
A szegénység megítélésében az egyértelmű külső jelek dominálnak: a kutatás alapján a lakosság 39 százaléka szegénynek gondolja azt az általános iskolás korút, akit koszos ruhában lát, és 25 százalékuk nem is engedné játszani egy ilyen gyerekkel a sajátját.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez főleg annak fényében érdekes, hogy a szülők mindössze 15 százaléka nyilatkozta azt, hogy szegény gyerekkel nem engedné játszani a gyerekét. Ez alapján kimondható, hogy az ápolt, de rossz anyagi körülmények között élő gyerekek megítélése kevésbé rossz, mint az elhanyagolt társaiké. Tehát a higiéniás szegénység nagyobb kárt okoz a társas érintkezések terén: ezeknek a gyermeknek nemcsak a kosztól, hanem az előforduló elkülönítéstől is szenvedniük kell, és sokkal nehezebb utat kell bejárniuk ahhoz, hogy ki tudjanak törni a szegénységből.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


