A 2022 eleje óta érvényben lévő kamatstop már 413 milliárd forintos transzfert jelentett a bankszektornak, miközben a kormánynak hamarosan döntenie kell a június 30-ig hatályos...

Sorok kígyóznak ezekért a családtámogatásokért: addig csapnak le rá a fiatalok, amíg tehetik
A legnépszerűbb családtámogatási forma ma Magyarországon a Babaváró hitel és az otthonfelújítási támogatás, utóbbit 10 megkérdezett közül 9 ember ismeri. Ezeket követi ismertségben a CSOK, a legkevésbé pedig a diákhitel elengedéséről hallottak – derül ki az OVB Magyarország legfrissebb kutatásából.
Az OVB Vermögensberatung Kft. friss felméréséből az derült ki, hogy mennyire ismertek és népszerűek a hazai családtámogatási elemek. A babaváró kölcsön lehetőségéről a médián keresztül értesültek először a legtöbben, de a felmérés alapján jelentős szerepe van a pénzügyi tanácsadóknak is az információk terjesztésében, ugyanis a megkérdezettek 25%-a tőlük ismerte meg ezt a támogatási formát. A babaváró kölcsön összegét, vagy annak egy részét a válaszadók 54%-a ingatlan vásárlására költötte, emellett a felújítási cél volt a legnépszerűbb elem, de megjelent 10%-ban a befektetési cél is.
A megkérdezettek 40%-a a hitelkérelmük elutasításától tartott leginkább és hasonlóan sokan féltek attól is, hogy kisebb összeget fognak kapni, mint amit megigényeltek. A felmérésben résztvevők 43%-a egy, 23%-a kettő, 6%-a három gyermeket nevel és 10 családból közel háromban még nincs gyermek azok közül, akik felvették a Babaváró kölcsönt. A válaszadók több mint felének született már gyermeke a babaváró felvétele óta és 15%-uk most várja a gyermek érkezését, ami jól tükrözi a családtámogatási rendszer népszerűségét.
A megkérdezettek jelentős többsége 1, vagy 2 gyermeket tervez a jövőben és százból mindössze 1-2 családban terveznek 4 vagy több gyermeket. A babaváró igénylése és a kiutalás között eltelt idő hosszával a felmérésben résztvevők döntő többsége, 92%-a elégedett volt. Az OVB Magyarország kutatásából kiderül az is, hogy a kölcsönt felhasználók valamivel több mint fele a babaváró nélkül nem költött volna a lakására.
A babaváró összegét a felmérésben résztvevők 49%-a kiegészíti a kiadások miatt, nagyjából 20% nem tartja elegendőnek az összeget, de nem is tervezi azt kiegészíteni, közel 30% pedig azt válaszolta, hogy elegendő, nem kell kiegészíteni a lakáscél megvalósításához. A válaszadók közel fele nem vett igénybe a babaváró kölcsönön kívül egyéb családtámogatási formát, a diákhitel elengedését és az SZJA-mentességet az OVB Magyarország felmérésében résztvevők közül senki nem igényelte.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


