Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26%-kal
Egy nyaralás, a ruhatár bővítése, az otthon felújítása, egy autó vagy elektronikai eszköz vásárlása, saját ingatlan, vagy nyaraló vásárlása – ezek a legnépszerűbb megtakarítási célok Magyarországon egy kutatásának alapján. Ugyanakkor a lakosság csupán 40 százaléka rendelkezik lekötve vagy befektetési termékben tartott megtakarítással.
Legtöbbünk időről időre újabb célokat tűz ki maga elé, a következő lépés megtétele sokakat inspirál, lelkesít. Több összetevője lehet azonban annak, hogy sikerül-e ezeket elérnünk. Néhányan csak a tervezgetésig jutnak, mások pedig reálisabb célokat tűznek ki, vagy csak egyszerűen sikeresebbek a végrehajtásukban. Céljaink eléréséhez persze sokszor a személyes elhatározás mellett az anyagi feltételek megteremtése is szükséges, legyen szó például a kert megújításáról, a várva várt nyaralásról, vagy egy új lakás megvásárlásáról. A kutatások alapján tudatos megtakarítással a magyarok közül kevesen készülnek céljaik megvalósítására. Az OTP Bank 2020-ban készült reprezentatív kutatásából az derül ki, hogy a megkérdezettek csupán 40 százaléka rendelkezik pénzintézetben lekötve vagy befektetési termékben tartott megtakarítással, mindössze 45 százalék készít akár egy hónapra előre pénzügyi terveket, és több mint a felüknek (60%) nincs pénzintézetben lekötve vagy befektetési termékben tartott megtakarítása.
Álmai mindenkinek vannak, ugyanakkor azt látjuk, hogy sokkal kevesebben vannak, akik terveket is készítenek és még kevesebben, akik megteszik az első lépéseket. Ennek számos oka lehet, például sokan nem szeretnek a pénzügyekkel foglalkozni, vagy éppen azt az összeget, amelyet rendszeresen félre tudnának tenni túl alacsonynak gondolják
– mondta el Nyitrai Győző, az OTP Bank Retail Megtakarítási Igazgatóság igazgatója. A rendszeres, kisösszegű megtakarítással hosszútávon, akár a leginkább vágyott megtakarítási célok is elérhetőek.
1. Nyaralás, belföldön vagy külföldön
Az elmúlt másfél év többnyire bezártságban töltött ideje után a nyaralás gondolata még erősebben csábíthatja az embereket. Akár külföldön, akár belföldön szeretnék megvalósítani a feltöltődést, pihenést – egy nagyobb nyaralásra érdemes előre felkészülni. Az utazáson, szálláson, az étkezésen, valamint a biztosításon túl javasolt számolni a belépőjegyek költségével is, legyen szó a kulturális programokról, történelmi, vagy egyéb látnivalókról. A tavalyi évben a a kutatásban részt vevők majdnem negyede megnevezte a nyaralást, mint anyagi vonatkozású célt, amit szeretne elérni az elkövetkezendő néhány évben.
2. Autóvásárlás
Gyerekkorban, kamaszként sokak nagy vágya a saját autó. Azonban felnőve szembesülhetünk azzal, hogy mekkora anyagi áldozattal jár valójában a saját jármű. Akár új, akár használt autót szeretnénk megvásárolni mindenképp szükséges, hogy előre felkészüljünk egy ilyen kiadásra, sőt a későbbi szervizelés költségeire is. Ha viszont már megvan a szükséges összeg a saját autóval időt takaríthatunk meg, illetve óriási szabadságot is ad az új jármű. Nem véletlen, hogy az Öngondoskodási indexben a megkérdezettek 20 százalékaa jelölte meg az autóvásárlást, mint megvalósítandó célt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hasonlítsd össze az elérhető autóhiteleket a Pénzcentrum kalkulátorában. KATT!
3. Otthon felújítása, korszerűsítése
A koronavírus megjelenése óta lényegesen több időt töltöttünk otthonainkban, ezért azok szerepe felértékelődött. A tavalyi évben sem csökkent az ilyen jellegű beruházásokat tervezők száma, sőt a támogatásoknak köszönhetően inkább növekedni fog az otthonbővítések, felújítások száma. A 2020-as évben az emberek ötöde tűzte ki célul otthona felújítását, korszerűsítését a bank kutatása szerint.
4. Saját ingatlan
Ha még nem rendelkezünk saját otthonnal, a telek, a föld, a ház, vagy lakás megvásárlása is egy olyan cél, amit előbb-utóbb szeretnénk megvalósítani. Az OTP Öngondoskodási Index kutatás szerint közel minden 10. ember tervez telket vagy földet vásárolni a jövőben, és a megkérdezettek 11 százaléka ingatlant. Ennek azonban egy olyan volumenű anyagi vonatkozása van, amire valóban érdemes dedikáltan minél korábban elkezdeni a megtakarítást.
5. Felkészülve mindenre
A megkérdezettek 35 százaléka válaszolta, hogy romlott a háztartása anyagi helyzete. Közülük minden második kénytelen volt hozzányúlni megtakarításaihoz. Ennek fényében nem meglepő, hogy az emberek 17 százaléka tűzte ki célul tavaly, hogy az elkövetkezendő években szeretne pénzt megtakarítani ilyen helyzetekre. A váratlan helyzetekre való felkészülés fontosságát és az emberek egyre növekvő tudatosságát is mutatja, hogy 2012 óta majdnem kétszer annyian jelölték meg célként az anyagi tartalék képzését váratlan helyzetekre.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.