Némi hozamcsökkenés volt az állampapírok másodpiacán, de most is több tízmilliárdos volt a piacra vitt papírok értéke.
Óriási licitharcok, igazi órakülönlegességek és egy debreceni art deco lámpa hihetetlen eredménye tette emlékezetessé a BÁV karácsonyi élő, online aukcióját. A közönség nélkül megrendezett árverésen rekordot döntött a megbízások száma. Az érdeklődők a legtöbbet a Rolex órákra licitáltak, de nagy sikernek örvendtek az ékszerek és a lakberendezési tárgyak is. Utóbbi kategóriában egy magyar art deco lámpa volt a legnépszerűbb tétel, amiért a licitálók valóságos árháborút indítottak, és végül tizenháromszoros áron, 1 millió forintért kelt el a női alakot formázó különlegesség.
Az idén aukcióinak 100. évfordulóját ünneplő BÁV karácsonyi árverése a luxus imádóinak és a tudatos pénzügyi befektetőknek egyaránt kedvezett. A december 10-én megrendezett online élő aukció sztárjai a Rolex órák, a brilles ékszerek, illetve a modern magyar kerámiák voltak, de meglepő fordulatokat is hozott az este.
Kezdjük is a legnagyobb meglepetéssel: az este abszolút sztárja a Debreceni Lámpagyárban készült, női alakot formázó art deco asztali lámpa volt. Az aukción résztvevők hihetetlen harcot vívtak ezért a stílusos tárgyért, amely végül a kikiáltási ár több, mint tizenháromszorosáért, 1 millió forintért kelt el. Nagy sikernek örvendtek még a briliánsokkal ékített befektetési ékszerek, ezek keltek el a legmagasabb áron. Egy briliáns karékért végül 3,6 millió forintot fizettek.
A hazai aukciósházak közül egyedül a BÁV rendez óraaukciókat, így az órarajongók és lelkes gyűjtők jellemzően nagy létszámban képviseltetik magukat az árveréseken - ez most sem volt másként. Az aukción az idei kínálatból egyértelműen a Rolex órák taroltak. Ennek egyik oka, hogy az alapdarabokon kívül szinte minden Rolex órára várólista van az üzletekben. A jó állapotban lévő ikonikus darabokat pedig sokszor lehetetlenség megszerezni.
Így nem is lehetett kérdés, hogy a James Cameron rendező munkássága előtt tisztelgő Rolex DeepSea Sea-Dweller volt az egyik legnépszerűbb az aukción, ez az óra 5,5 millió forintért talált új gazdára. A Jaeger LeCoultre nem mindennapi, örökmozgó Atmos órája 1,2 millió forintot ért leendő tulajdonosának, míg a De Beers gyémántkereskedő ház kivételes szépségű ékszerórája, közepén egy csiszolatlan gyémánttal 3, 8 millió forintért ékesítheti majd valaki kezét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdekesség, hogy nagyon népszerűek voltak a magyar lakberendezési tárgyak az este folyamán, többek közt a modern magyar kerámiák, így Gádor István alkotásai is, míg a festményeknél Nádler István és Barakonyi Zsombor képei érték el a legmagasabb leütési árat.
- értékelt Kovács Ádám, a BÁV Műkereskedelem igazgatója.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


