Két és fél milliós órát vágott zsebre a takarítónő - a gond csak az volt, hogy nem a sajátját.
Vegyesen, de érintette a luxustermékek piacát is a járvány. Volt, ahol akkora a visszaesés, hogy két negyedéves jelentést ki sem tudtak adni, máshol rekordok dőlnek: a kulcs a gördülékeny átállás az online aukciókra.
Bizonyos várakozásokkal ellentétben nem nőtt meg jelentősen a tőzsdék márciusi bezuhanása után a befektetési célú értéktárgy-vásárlás - derül ki a Knight Frank friss elemzéséből. Bizonyos luxuscikkeknél pedig erőteljes a visszaesés is, a Fancy Color Research Foundation nevű, a színes gyémántok piacát figyelő elemzőcég egyszerűen nem tudott jelentést kiadni az első két negyedévről, annyira kevesen vásároltak ilyen drágaköveket.
Jelentős növekedés ott történt, ahol gördülékenyen mentek az online aukciók, mint például a gyűjtői táskák vagy a ritka viszkik esetén, ez előbbi 20, utóbbi 12 százalékkal növekedett a pandémia alatt is. A nemes ital legritkább kiadásai a 10 éves kitekintésben köröket vernek a többiekre: egy évtized alatt 535%-kal nőtt meg az áruk. A legdrágábbak között is akadnak megdöbbentő árak:
Ezzel szemben a műtárgyak eladásának nem tett jót a járvány: az év első felében több mint harmadával csökkentek a galériaeladások az előző év azonos időszakához viszonyítva. Itt is látszik az online átrendeződés: míg az Art Tactic adatai szerint a három nagy aukciós ház összes eladása 2,8 milliárd dollárral esett vissza, addig az internetes kereskedés csak szeptember végéig 400 millió dollárral többet termelt, mint az egész 2019-es évben. A drága autók piacát nem rázta meg a pandémia, egy 59-es Bugatti még rekordot is döntött a maga 12,7 millió dolláros eladási árával.

Rengetegen indultak meg a legatyásodás útján: sokkal kevesebb magyar jön ki a pénzéből, mint egy éve
Ha egy magyarnak kölcsönre van szüksége, mert nem maradt pénze a hó végére és nem is tett félre korábban semmit, akkor első körben továbbra is...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


