Lépéseket tesznek a társadalom alacsonyabb jövedelmű és sérülékenyebb csoportjainak védelme érdekében a végrehajtási szabályok módosításával
Korszerű, digitális megoldásokkal nyit a fiatalok és a városi lakosság felé a Takarékbank, de az átalakítások után is megőrzi hagyományos értékeit, a helyi családok, közösségek és vállalkozások bankja marad - mondta a Mediaworks vidéki napilapjaiban pénteken megjelent interjúban Vida József, az új Takarékbank elnöke.
Kifejtette: az első tapasztalatok visszaigazolják, hogy a takarékszektor átalakításában óriási hatékonysági tartalékok vannak. Az idei első három negyedévben a Takarék Csoport hitelintézetei 7,6 milliárd forint aggreált nyereséget értek el. Jelentősen bővült a lakossági és a vállalati hitelállomány, a vállalati betétállomány, valamint az ügyfelek értékpapírállománya. Jó eredményeket értek el az államilag támogatott babaváró hitelek és a csok támogatások kihelyezésében is, minden negyedik-ötödik csok-támogatást a Takarék Csoport közvetít ki - mondta.
Személyi kölcsönért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Kitért arra is, hogy a következő években komoly előrelépésre számítanak, mivel sem a mostani átalakulásokra fordított, jelentős egyszeri költségek, sem a korábbi párhuzamos működéssel járó kiadások nem terhelik majd a gazdálkodásukat.
"Reális célnak látom, hogy 2023-ra 25-30 milliárd forinttal csökkentsük működési költségeinket, 10 százalékosra növeljük piaci részesedésünket, és évi 30 milliárd forint körüli, fenntartható adózott eredményt érjünk el" - jelentette ki.
Beszélt arról is, hogy a világ rengeteget változott, rohamosan terjed az internetes bankolás. Emellett sokan - főleg a fiatalok - nagyobb városokba költöztek. Sok falu elnéptelenedett, tömegével zártak be a helyi boltok, gyógyszertárak. Sok bankfiókkal is ez történt, öt év alatt közel harmadával csökkent a magyarországi bankok kirendeltségeinek száma - mutatott rá. Hozzátette, nekik is el kell gondolkodni az olyan kirendeltségek sorsáról, ahol évek óta alig van forgalom, és komoly veszteséget termelnek.
"De bármit is hoz a jövő, mi a helyi családok, generációk és közösségek bankja vagyunk, és azok is maradunk. Bár nem mi vagyunk a legnagyobbak a piacon, nekünk van messze a legkiterjedtebb fiókhálózatunk az országban. És mi vagyunk az egyetlenek Magyarországon, akik mobil bankfiókokkal, Takarék-buszokkal járják a kisebb falvakat" - hangsúlyozta.
Arról, hogy megmaradnak-e az ismerős ügyintézők is, azt mondta: a sok évtizedes helyi jelenlétet, piaci ismereteket és takarékszövetkezeti hagyományokat a takarékdolgozók képviselik, igyekeznek megbecsülni őket és tovább fejleszteni tudásukat. Ügyintézés helyett a tanácsadásra helyezik majd a hangsúlyt, hiszen az ügyfelek igényei is gyorsan változnak a digitális technológiák térhódításával, amire fel kell készülni - mondta Vida József.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.