Miközben a magyar lakosság egy része még mindig készpénzben tartja megtakarítását, a bankok már gőzerővel készítik fel a jövő generációját a digitális pénzkezelésre.
A családok Babakötvényben tartott megtakarítása tavaly november óta 10 milliárd forinttal, 60 milliárd forintra emelkedett február végére.
Az előző év azonos időszakához mérve (2017. november - 2018. február) csaknem kétszer több Babakötvényt vásároltak a családok gyermekük Kincstári Start-értékpapírszámlájára az elmúlt négy hónap alatt. Az állampapír állományának kiemelkedő növekedési üteme elsősorban a magas kamatnak köszönhető. Emellett azonban az intenzív marketing, valamint a babakötvény.hu weboldalon és a közösségi médiában történt lakossági tájékoztatási kampány is jelentős szerepet játszott abban, hogy tavaly február vége óta 40 milliárd forintról 60 milliárd forintra emelkedett a Babakötvény állománya - közölte az ÁKK.
A Facebookon és a honlapon keresztül érkező lakossági érdeklődések alapján elmondható, hogy a családok tudatosan döntenek és tisztában vannak azzal, hogy a kiemelkedően magas, jelenleg 5,8 százalékos kamatot garantáló Babakötvényt megéri Kincstári Start-értékpapírszámlára megvásárolni. A gyermekük számára Start-értékpapírszámlát nyitó családok száma egy év alatt 34 százalékkal emelkedett.
A magas kamat miatt egyre több szülő dönt úgy, hogy átviszi a Kincstárba a gyermek más pénzügyi szolgáltatónál már meglévő Start-számláját. A befektetés értékálló, hiszen a Babakötvény előző éves átlagos fogyasztói árindex-változás mértéke felett 3 százalékos kamatfelárat garantál. Az Államilag támogatott, egyszeri 42500 forint életkezdési támogatáson túl a család éves befizetéseit az állam 10 százalékkal (maximum évi 6000 forinttal) kiegészíti és jóváírja minden gyermek számláján, amit ott Babakötvény befektetésként könyvelnek el.

Rengetegen indultak meg a legatyásodás útján: sokkal kevesebb magyar jön ki a pénzéből, mint egy éve
Ha egy magyarnak kölcsönre van szüksége, mert nem maradt pénze a hó végére és nem is tett félre korábban semmit, akkor első körben továbbra is...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


