Megnyílt a Mövenpick Hotel Budapest Centre, a svájci szállodalánc első budapesti egysége.
A Magyar Bankszövetség a Pénz7 programsorozat kezdeményezőjeként és társszervezőjeként pályázatot hirdetett meg 5 kategóriában, 10 és 25 év közötti fiatalok részére. A pályázat során kiválasztott pénzügyi-gazdasági szakszavakra kerestek beszédes, a köznyelvben könnyen elterjeszthető elnevezéseket.
A zsűri az alábbi pályázatokat díjazta:
- Az ATM elnevezés kategóriában a pénzpont elnevezés került ki győztesen. Az elnevezést Kovács Zoé Eszter adta be a pályázatra.
- A prepaidbankkártya kategóriában a feltöltőkártya elnevezés került ki győztesen. Az elnevezést Balotai Márió adta be a pályázatra. A zsűri ugyanebben a kategóriában egy különdíj kiadásáról is döntött, a keretkártya elnevezés benyújtójának, Makszin Viviennek.
- A startup elnevezés kategóriában az innovállalat elnevezés került ki győztesen. Az elnevezést Mózes Borbála adta be a pályázatra.
- A csoportos beszedési megbízás kategóriában a rendszeres beszedés elnevezés került ki győztesen. Az elnevezést Lakatos Orsolya adta be a pályázatra.
A győztesek egy-egy táblagépet kaptak a sikeres pályázat elismeréseként. A POS elnevezés kategóriában a zsűri nem talált olyan pályázatot, melyet általános köznyelvi használatra megfelelőnek tart, és a kiírás szempontjaival egyezőnek lát.
A zsűriben a nyelvészeti sajátosságok, szabályok és tudnivalók figyelembe vételét a Magyar Tudományos Akadémia nyelvészeti szakértője biztosította, a pénzügyi szakmai álláspontokat a Magyar Nemzeti Bank és a GIRO Zrt, valamint a Mastercard bankkártya társaság mellett a kiíró Magyar Bankszövetség képviselte a pályázat során. A zsűriben a Pénz7 szervezőpartnereiként képviseltették magukat, így az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Pénziránytű Alapítvány, akik a köznyelvi és szakmai használat ötvözését is segítették munkájukkal.
Nektek melyik elnevezés tetszik jobban?

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


