Óriási tévhit, hogy a közjegyző feladata az örökölt vagyontárgyak felkutatása, ez valójában az örökösök feladata - hívta fel a figyelmet egy szakértő.
Nagy különbségek vannak a fiatal és az idősebb generációk bankolási szokásai között. A nagy választóvonal nagyjából a negyven éves kor környékén van.
A pénzügyi témában folytatott tájékozódásra jellemző szokásokat vizsgálva a GfK megállapította, hogy e téren is generációs különbségek figyelhetők még. A negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
Bár jellemzően ötből négy fogyasztó spontán módon, minden segítség nélkül említ banki hirdetőt az elmúlt időszakból, a tévéreklámok információforrásként háttérbe szorulni látszanak az internet adta lehetőségekkel szemben. Így lehetséges az, hogy a legfontosabb három tájékozódási forrás között a tévéreklámokat a fogyasztóknak csupán 14 százaléka említi.
Ezzel szemben a 40 évesnél idősebbek még sokkal inkább bíznak a személyes felvilágosítás és kérdezés erejében. A felmérésben a válaszadók 17 százaléka vallotta, hogy egyáltalán nem szokott információkat szerezni banki szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Általánosan jellemző vonása a fogyasztóknak egyfajta bizonytalanság a nem mindennapos pénzügyi termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. A már kiismert bankszámlán, bankkártyán, vagy online bankoláson túl, például egy új befektetési vagy hitelkonstrukció igénybe vételekor kedvelt tájékozódási forma lehet a bankfióki tanácsadás, hiszen itt lehetőség van kérdezni, szakértővel megbeszélni az igényeket, részleteket. Ennek ellenére ma már azt látjuk, hogy 40 év alatt elsősorban az internetes forrásokhoz fordulnak az emberek, ha információra van szükségük.
Ma már nem csak a hozzáértők, az önállóan tájékozódni képesek keresik az interneten az információkat, hanem egy egész korosztály. Az igényeknek megfelelően az online tartalmak és lehetőségek rendre fejlődnek, így még tovább növekedhet a jövőben azoknak az aránya, akik a világhálóhoz fordulnak információért. Az ismeretek megfelelő tálalása a pénzügyi kultúra terjedését és szintjének emelkedését is eredményezheti.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A várakozások szerint gyakorlatilag minden korosztályban átveheti az elsőséget az online csatorna a pénzügyi tájékozódás terén, a bankfiókok pedig hosszú távon megváltozott profillal működhetnek tovább - jellemzően a komplex termékekre és magasabb szintű tanácsadásra szakosodva.
Az online információforrások nagyon sokszínűek tudnak lenni, de pénzügyek terén kifejezetten minőségi magyar nyelvű tartalmak találhatók
az interneten, és több, kifejezetten jól használható termék-összehasonlító oldal is elérhető. A felmérés adatai szerint a tájékozódók kiemelkedő fontosságot tulajdonítanak közvetlen környezetük véleményének, és nyilvánvalóan figyelembe veszik az így hallott tapasztalatokat is.

Negatív korrekcióval indulhat a kereskedés a magyar tőzsdén: erre minden befektetőnek figyelnie kell
Kisebb negatív korrekcióval indulhat a kereskedés hétfőn a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT), a BUX pénteken 1,43 százalékos emelkedéssel 97 065,84 pontos történelmi csúcson zárt.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


