Mit gondolnak a Magyarországon praktizáló orvosok a Mesterséges Intelligencia jelenéről, jövőjéről az orvoslás területén?
Teljesen átalakítja a pénzügyi gondolkodást az online világ technológiai forradalma. A FinTech, azaz a közérthető, könnyen használható digitális pénzügyi megoldások hatása már most is kézzelfogható, hiszen világszerte milliók használnak ilyen felületeket, alkalmazásokat. A globális fejlődés egyik fontos célja, hogy a fiatal generációk figyelmét is a pénzügyek, a pénzügyi tudatosság felé irányítsa.
- hívta fel a figyelmet Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese a pénzintézet által szervezett FinTech Akadémia nyitóelőadásában.
Hetényi szerint új utak nyíltak a bankolásban, a pénzintézetek pedig felismerték, hogy a hagyományosnak tekinthető szolgáltatási módszerekkel már nehézkes elérni az ügyfeleket.
Éppen ezért határozta el az MKB Bank, hogy a tettek mezejére lép: FinTech Versenyt szervez, valamint FinTech Inkubátor Programot indít, hogy az ötletgazdákkal közösen, exportképes FinTech termékek hódíthassák meg a magyar és nemzetközi piacokat.
Mint Hetényi elmondta, arra ösztönzik a hazai vállalkozó kedvű fejlesztőket, hogy lépjenek be a magyar és nemzetközi FinTech-piacra, azaz hozzanak létre olyan megoldásokat, amelyek a digitális bankolás, a mobilbankolás, illetve a mobilfizetés fejlődését segíthetik elő.
Hetényi úgy látja, a pénzintézetek és a fejlesztők együttműködése hozhatja el a valódi fejlődést. Ezzel egyrészt gyorsulhatnak és egyszerűsödhetnek a banki folyamatok, másrészt új ügyfeleket is el tudnak érni.
A digitális fejlődésre példaként Hetényi az MKB Bank core rendszerének közelgő cseréjét említette, és hamarosan lesz digitális aláírás is a banknál, illetve iPadekkel szerelik fel a fiókjaikat.
- szögezte le az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese.
A fejlődés ráadásul azért is elkerülhetetlen, hiszen a banki API-k megnyitásáról szóló PSD2 irányelv 2018-as életbe lépése igazi forradalmat hozhat azokon a piacokon, ahol a FinTech cégek eddig csak másodhegedűsök lehettek.
Minden egy ötlettel kezdődik
Azt persze nehéz meghatározni, hogy mi is az a FinTech. Jellemzően az új típusú, digitális, internetes, okostelefonon is működő pénzügyi megoldásokat értjük alatta, a becslések szerint 30 ezer ilyen megoldás működik világszerte. A FinTech cégeket úgy is nézhetjük, hogy ők a pénzügyek YouTube-ja, Skype-ja, Facebookja, akik részben más, korábban is létező technológiát egyszerűsítettek, felhasználóbaráttá tettek, és ezzel értek el sikereket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lemák Gábor FinTech-szakértő szerint a technológia rendkívül gyorsan fejlődik. Jó példa erre a 2011-ben alapított TransferWise: a megoldás segítségével 4 óra alatt lehet Londonból Budapestre utalni, ráadásul fontból forintba, banki középárfolyamon. Sőt, hamarosan ez a nemzetközi átutalás 1 órára csökken. Sok fiatal tech-vállalkozó fejleszt saját pénzügyi megoldásokat, ezek pedig részben a bankokkal együttműködve gyorsan beépülhetnek a mindennapok pénzügyi gondolkodásába.
Lemák szerint a FinTech ahhoz is hozzájárulhat, hogy a bankok még hatékonyabban beszéljék a fiatalok nyelvét, hogy a tradicionális pénzügyi megoldások még könnyeben érjék el az új generációs ügyfeleket, akik már a digitális világban élnek. Kiemelte: manapság már nem csak az olyan "egyszerűbb" pénzügyi folyamatokat lehet okostelefonról, digitálisan elintézni, mint az utalás, hanem a komplex pénzügyi hátteret igénylő műveletek - mint például a hitelfelvétel - is egyre inkább digitalizálódnak és ezzel egyszerűsödnek.
Tipikus FinTech cég a magyar Blueopes: a startup (azaz induló tech-vállalkozás) a gyakorlatban egy befektetőszoftver, portfóliókezeléssel foglalkozik. Faluvégi Balázs, a cég társalapítója előadásában kiemelte, hogy a most felnövő már radikálisan másképp fognak gondolkozni, mint napjaink felnőttjei. Az 1995-től született "millenial" generáció egyre több pénz felett rendelkezik: számukra fontos, hogy a befektetésük pozitív hatást gyakoroljon a környezetre - a FinTech cégeknek erre is figyelmet kell fordítaniuk.
De hol vannak a FinTech ügyfelek?
A digitális pénzügyi megoldások persze akkor működhetnek, ha van egy egészséges piaci környezet, és persze az újdonságokra nyitott ügyfelek.
- mondta el Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.
Madar hozzátette, hogy ehhez az anyagi helyzethez tartozik egy erős pénzügyi tudatlanság is. A digitális átállásra, a digitális világba való belépésre azonban előbb-utóbb ezek a fogyasztók is reagálni fognak - bármilyen nehéz is ez a folyamat egy készpénz-központú társadalomban.
A kutató úgy látja, a fejlődéshez szükség van egyfajta nyitottságra az új technológiák iránt. Első körben tipikus célközönsége lehet a FinTech megoldásoknak az a (egyre erősebb) réteg, aki gyakran vásárol a neten, akár külföldről is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.