Idén Magyarországon is kezdetét vette a Life Changer Program.
Idén Magyarországon is kezdetét vette a Life Changer Program, amelynek célja, hogy elősegítse az általános és középiskolások pénzügyi kultúrájának, valamint pénzkezelési készségeinek fejlesztését. A program hazai sikeres megvalósításban a MetLife Magyarországi Fióktelepe, valamint a Junior Achievement Magyarország Alapítvány működik együtt. A MetLife Alapítvány által indított, jelenleg már 24 országban futó és többszörösen kitüntetett programról Dr. Zolnay Juditot, a MetLife Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatóját, egyben a program hazai nagykövetét kérdeztük:
Miért van szükség erre a képzésre, és hogyan járul hozzá az Önök programja a fiatalok pénzügyi kultúrájának fejlesztéséhez?
Zolnay Judit: Véleményünk szerint nemzetközileg is, de Magyarországon kiemelten igaz, hogy a fiatalok úgy kerülnek ki az iskolából, hogy nem rendelkeznek azzal az alaptudással, ami a mindennapi pénzügyi kérdésekben való tájékozódáshoz szükséges lenne. A családi minta nagyon fontos. Ahogyan az is, hogy minél több 14-18 éves fiatal olyan gyakorlati tudással bírjon, amely ha nem is helyettesíti, de kiegészíti az otthonról hozott ismereteket. Ennek szellemében a programot úgy alakítottuk ki, hogy azokra a hétköznapi életben is előforduló kihívásokra készítse fel a gyermekeket, amelyekkel már fiatal felnőtt korukban találkozhatnak.
Hogyan néz ki a program a gyakorlatban?
Zolnay Judit: A Life Changer program nemzetközi és hazai szintű együttműködő partnere, valamint szakmai koordinátora a Junior-Achivement non-profit szervezet, amelynek a program tematikájának kidolgozásában és a megvalósításában is kiemelt szerepe van. A program több egymáshoz kapcsolódó elemből áll össze, ennek része többek között egy iskolai oktatássorozat, egy nyíltnap a MetLife központjában, egy online verseny az iskolák számára, valamint egy mentorprogram is. A gyerekek oktatásában a MetLife 70 önkéntese vesz részt, akik idén, a szeptembertől decemberig tartó időszakban összesen 20 középiskolában több mint 2000 diák számára tartanak alkalmanként 1,5 órás foglalkozásokat.
Milyen tapasztalataik vannak a diákok tudását illetően, és milyen visszajelzéseket kaptak a részükről?
Zolnay Judit: Tapasztalataink eddig azt mutatják, hogy a fiatalok nagyon élvezik és hasznosnak találják a képzéseket. A program egyik fő elemére, az iskolák között zajló online versenyre 18 csapat jelentkezett. A verseny során a fiatalok egy projektmunka kidolgozásának feladatát kapták, amihez kötődően pontos, minden részletre kiterjedő költségvetést és feladattervet kellett készíteniük. A beérkezett pályaművekből azonban tisztán látszik, hogy mennyire szüksége van a gyerekeknek arra, hogy megtanulják, mi mennyibe kerül, továbbá, hogy egyáltalán magával a költségvetés fogalmával, a megtakarítással és az egyéb fontos pénzügyi kérdésekkel tisztába legyenek.
Tervezik a program folytatását?
Zolnay Judit: Igen, mindenképpen hosszú távú képzésben gondolkozunk. Munkatársaimmal már a jövő évi program tematikáját készítjük elő, melynek keretében 2016-ban a középiskolás korosztály után az általános iskolás diákokra helyezzük majd a hangsúlyt, mert úgy gondoljuk, hogy a pénzügyi tudatosságra való felkészítést már az egészen fiataloknál szükséges elkezdeni.
(x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.