A részvénypiac forgalma 19,5 milliárd forint volt, a vezető részvények vegyesen teljesítettek az előző napi záráshoz képest.
A 2015 nyarán rendezett nagy fesztiválokon felpörgött a kártyás fizetések száma. Közel kétszer annyiszor fizettünk bankkártyával, mint egy évvel ezelőtt, de a Festipay kártyákat is többet használtuk 2014-hez képest.
Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group és a hazai piac vezető bankfüggetlen tranzakciós szolgáltatója, a Cardnet Zrt. adataiból kiderült, mennyiben változtak a fizetési szokások idén a Sziget Fesztiválon, a Balaton Sound-on, valamint a Volt Fesztiválon. A fesztiválok készpénzmentes fizetési megoldás szállítója a Cardnet Zrt., a fizetéshez szükséges terminálokat pedig az Ingenico Group szállította.
Magyarország legnagyobb zenei eseményén, a Sziget Fesztiválon összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek érintésmentes eszközzel (Festipay kártya ill. érintésmentes bankkártya) a fesztiválozók. Közel 170 ezer tranzakciót érintésmentes bankkártyával egyenlítettek ki, ami duplája a tavalyi számnak. A Sziget ideje alatt több mint 100 ezer Festipay kártyát osztottak ki a szervezők, amelyek segítségével 7 százalékkal több fizetés történt, mint 2014-ben.
A többi fesztivál esetében az alábbiak szerint alakultak az adatok:
- A VOLT Fesztiválon 91 százalékkal gyarapodott az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma, amely elérte a 65 ezer tranzakciót, míg a Festipay kártyákkal közel 400 ezer alkalommal fizettek.
- A Balaton Sound ideje alatt a tavalyihoz viszonyítva 133 százalékkal nőtt az érintésmentes bankkártya használat, így a tranzakciók száma meghaladta a 40 ezret; a 600 ezer fizetési tranzakció többi része pedig Festipay kártyák használatával történt.
A legfrissebb hivatalos adatok szerint a fizetésre alkalmas kártyák 44 százaléka használható érintésmentes fizetésre, míg az érintésmentes fizetés elfogadására jelenleg a forgalomban lévő 95 ezer POS terminál nagyjából fele képes.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


