A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 132,42 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 79 229,24 ponton zárt csütörtökön.
A 2015 nyarán rendezett nagy fesztiválokon felpörgött a kártyás fizetések száma. Közel kétszer annyiszor fizettünk bankkártyával, mint egy évvel ezelőtt, de a Festipay kártyákat is többet használtuk 2014-hez képest.
Az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group és a hazai piac vezető bankfüggetlen tranzakciós szolgáltatója, a Cardnet Zrt. adataiból kiderült, mennyiben változtak a fizetési szokások idén a Sziget Fesztiválon, a Balaton Sound-on, valamint a Volt Fesztiválon. A fesztiválok készpénzmentes fizetési megoldás szállítója a Cardnet Zrt., a fizetéshez szükséges terminálokat pedig az Ingenico Group szállította.
Magyarország legnagyobb zenei eseményén, a Sziget Fesztiválon összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek érintésmentes eszközzel (Festipay kártya ill. érintésmentes bankkártya) a fesztiválozók. Közel 170 ezer tranzakciót érintésmentes bankkártyával egyenlítettek ki, ami duplája a tavalyi számnak. A Sziget ideje alatt több mint 100 ezer Festipay kártyát osztottak ki a szervezők, amelyek segítségével 7 százalékkal több fizetés történt, mint 2014-ben.
A többi fesztivál esetében az alábbiak szerint alakultak az adatok:
- A VOLT Fesztiválon 91 százalékkal gyarapodott az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma, amely elérte a 65 ezer tranzakciót, míg a Festipay kártyákkal közel 400 ezer alkalommal fizettek.
- A Balaton Sound ideje alatt a tavalyihoz viszonyítva 133 százalékkal nőtt az érintésmentes bankkártya használat, így a tranzakciók száma meghaladta a 40 ezret; a 600 ezer fizetési tranzakció többi része pedig Festipay kártyák használatával történt.
A legfrissebb hivatalos adatok szerint a fizetésre alkalmas kártyák 44 százaléka használható érintésmentes fizetésre, míg az érintésmentes fizetés elfogadására jelenleg a forgalomban lévő 95 ezer POS terminál nagyjából fele képes.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.