A magyar nyugdíjrendszer hosszú távú fenntarthatóságáról szóló viták felerősödtek az utóbbi időben.
Egyértelmű siker a SZÉP Kártya, a turizmusban jelentős fellendülést hozott és munkahelyek teremtéséhez is hozzájárult - mondta az NGM államtitkára.
A cafeteria rendszere legális adómegtakarítást eredményez a munkáltatóknál, illetve választási lehetőséget biztosít a munkavállalóknak a különböző juttatási formák közül - mondta el az OTP - Portfolio.hu Öngondoskodás az Egészség Jegyében Konferencián Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára.
2012-ben összesen 71,7 milliárd forintot töltöttek fel SZÉP (Széchenyi Pihenőkártya) Kártyára: a Vendéglátás alszámlára 43,2 milliárdot, a Szálláshelyre 17, 8 milliárdot, a Szabadidőre 10,7 milliárdot. Erzsébet utalvány 83,9 milliárd forint értékben került forgalomba, összesen 35 ezer munkáltató nyújtotta, több mint 2 millió dolgozó részére.
Az államtitkár a hazai rendszer bemutatásánál elmondta: a cafeteria adózása kedvezőbb, ezért megéri a cafeteria elemeket használni, a munkavállaló és a munkáltató részéről egyaránt. Az öngondoskodást olyan juttatásokkal ösztönözhetik a munkáltatók, mint az egészség-és önsegélyező pénztárak, az önkéntes nyugdíjpénztár, vagy a foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmény.
Pankucsi Zoltán szerint ugyanakkor a cafeteria-rendszernek messze nem csak az öngondoskodásban van szerepe, hanem a gazdaság fejlesztésében is. Ilyen juttatás a SZÉP Kártya, amely szállásra, vendéglátásra, szabadidős tevékenységre használható fel. A magyar turizmus kifejezetten kedvező irányba mozdult el a SZÉP kártya bevezetésével, sok munkahely is teremtődött a turizmusban a kártya bevezetésének köszönhetően.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


