Idén még a férfi és női biztosítási díjakat egységesítő gender-direktíva miatti árazási feladatokra, jövőre viszont már a termékek új generációjára összpontosít a magyar ING Biztosító. A társaság az adóelőnyök és a kedvező költségszerkezet miatt az önkéntes nyugdíjpénztári szegmensben is szeretne növekedni - derült ki a biztosító mai sajtótájékoztatóján, ahol Cornelia Coman, az új elnök-vezérigazgató ismertette a társaság terveit.
A makrogazdasági kihívások ellenére komoly növekedési lehetőség előtt áll a közép- és kelet-európai régió életbiztosítási piaca - fejtette ki mai sajtótájékoztatóján Cornelia Coman, aki idén június óta tölti be az ING Biztosító magyarországi vezérigazgatói pozícióját. A Romániából érkező biztosítási szakember elmondta: míg Magyarországon 1,7%-os, Romániában 0,3%-os az életbiztosítási penetráció (a GDP arányában), szemben az európai 5,0%-os átlaggal. Az ING Biztosító nem hisz az eurózóna felbomlásában, de továbbra is GDP-csökkenést vár Magyarországon idén, a jövő évtől pedig lassú javulásra számít. Azért érdemes erről beszélni, mert nagyon erős a korreláció a GDP-növekedés és megtakarítási piac teljesítménye között, a negatív makrogazdasági hatások a biztosítási piacon általában 6-8 hónapos csúszással jelentkeznek. A mérsékelt gazdasági növekedés jövőre szerinte ezért azt jelentheti, hogy az életbiztosítási is fokozatosan magához tér.
Eltérő piacok
Az ING Biztosító a régió legtöbb országában (Lengyelországtól Görögországig, illetve Törökországig) vezető pozícióval rendelkezik. A lengyel leánycég a nyugdíjpiacon első, az életbiztosítási piacon ötödik, a magyar az élet- és a magánpénztári szegmensben az első. Mindkét piacra jellemző, hogy jelentős az egyszeri díjas életbiztosítások volatilitása. Lengyelországban is meghatározó a kizárólagos ügynökhálózat, de előre tör a bankbiztosítói modell is. Csehországban a nyugdíj piacon 6., az életbiztosítási piacon a 4. az ING. Ebben az országban egyelőre elhalasztották a második nyugdíjpillér tervezett bevezetését. A cseh piacot a brókerek dominálják, és ez az értékesítési csatorna tovább növekszik. Szlovákiában a nyugdíjpiacon elsők, az életbiztosításban ötödikek. Törökországban viszonylag későn léptek a piacra, itt azonban a válság nem jelentkezik a fiatal és nagy népességnek, az egyelőre nagyon alacsony életbiztosítási penetrációnak köszönhetően - ismertette Cornelia Coman.
Hazai életbiztosítási irányok
A magyar életbiztosítási piac nagyon kitett az egyszeri díjas szegmensnek, a korrigált (az egyszeri díjas részt csak 10%-ban figyelembe vevő) díjbevétel azonban nagyjából stagnál, illetve némileg visszaesőben van. A teljes piac az elmúlt egy évben 7,4%-kal esett, ebből a rendszeres díjak 2,8%-os, az egyszeri díjbevételek 14,3%-os eséssel vették ki a részüket. A negatív hatások között Cornelia Coman a végtörlesztést említette, ami komolyan visszavetette a háztartások a megtakarítási képességét. Ennek ellenére közép- és hosszútávon növekedésre számítanak. A nyugdíjpénztári változások és a népesség öregedése a nyugdíjcélú megtakarítások potenciális növekedését vetítik előre. Emellett az ING vezérigazgatója szerint szükség van egy egészségügyi reformra is, amely a magánintézmények belépését lehetővé tenné. Bár idén nőtt valamelyest az egészségbiztosítási piac, szerinte nincs olyan egészségbiztosítási termék, amely le tudná fedni az ügyféligények teljes körét. A magyar életbiztosítási piacon 2014-től a biztosítási közvetítők új európai szabályozása és a Szolvencia II. bevezetése is komoly változásokat hozhat. Utóbbit jó iránynak nevezte az ING vezére, mondván, az ügyfelek érdekeit fogja szolgálni. Az önkéntes nyugdíjpénztári piacon a következő évben 2-3%-os növekedésre számít az ING.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2013: új koncepció jön
2013 második negyedévében a termékek új generációját és egy új ügyfélkiszolgálási modellt szeretne bevezetni az ING, ennek az "élménygenerálás" az egyik fő eleme. Addig is a gender direktívára történő felkészülés köti le a biztosító figyelmét, ami a biztosítások átárazásával jár. Coman szerint nagy a nyomás, hiszen december 22-re készen kell lenniük ezzel, ezért új termékeket addig nem dolgoznak ki, csak átárazzák a meglévőket. 2013-tól az önkéntes nyugdíjpénztári ágra nagy hangsúlyt szeretnének helyezni. A termék előnyei között említette Cornelia Coman, hogy a költségszerkezete ennek a legjobb, másrészt adóelőnyt nyújt az ügyfelek számára. Elsősorban a magánszemélyeket, nem a vállalatokat szeretnék megszólítani. Termékei új generációját az ING a saját (kizárólagos) hálózatában és alkuszi partnereken keresztül is szeretné értékesíteni, az ügyfelek visszajelzéseit egy kifinomult rendszerrel, az ún. Net Promoter Score-ral mérik. Az értékesítésben jelentősen szeretnék növelni a banki és brókeri csatornák szerepét.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.