Pénzcentrum • 2012. június 6. 05:25
A kiemelt sportesemények, így a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság, valamint a szintén idén megrendezésre kerülő 30. nyári olimpiai játékok rendszerint megkülönböztetett figyelmet élveznek. Így nem csoda, ha a legnagyobb világvállalatok rengeteg pénzt áldoznak arra, hogy termékeiket valamelyik rendezvény szponzoraként népszerűsíthessék. Nincs ez másképp Magyarországon sem: az Eb és az Olimpia fő szponzorai különleges akciókkal, exkluzív termékekért folyó nyereményjátékokkal, s különböző programokkal várják a hazai sportrajongókat. Természetesen a promóciók célja minden esetben a versenyelőny biztosítása, a vállalat piaci részesedésének növelése, s nyereség képzése.
Rengetegen látnak üzleti lehetőséget a kiemelt sporteseményekben. Nem is csoda, hiszen például az idei labdarugó Európa-bajnokság meccseit, illetve az olimpiai játékok különböző megmérettetéseit is akár több százmillió, sőt, több milliárd ember nézheti szerte a világon. Így azok a szponzorok, akik pénzt, s kreativitást nem sajnálva márkanevükkel oda állnak bármelyik esemény mögé, cserébe világméretű kampányhadjáratot nyernek. Természetesen a fogyasztók sem maradnak ki a jóból. Ilyenkor gyakorta futhatunk olyan promóciókba, melyekkel akár utazást, vagy éppen exkluzív ajándékokat nyerhetünk, sőt, a szerencsések akár találkozhatnak a legnagyobb sportolókkal is. De vajon mi a helyzet Magyarországon, nálunk hogyan készülnek a fő szponzorok az idei nyárra? Nézzünk néhány példát.
Magyarok is pályára lépnek!
A nemzetközi McDonald's 2002-ben indította útjára népszerű Játékos kísérő Programját, mely eddig több ezer gyereknek teremtett lehetőséget arra, hogy a világ legjobb labdarúgóival együtt lépjenek a zöld gyepre a legrangosabb futball események alkalmával. A 2008-as UEFA Európa bajnokságon például Lőrincz Attila, a Góliát-McDonald's FC játékosa Fernando Torres kezét foghatta az elődöntőn, Köveskúti Simon, békéscsabai kisfiú pedig a bajnokság 10 legjobb játékosa közé is beválasztott Iker Casillas-szal sétálhatott ki a pályára a helyi nézőközönség, és több millió tévénéző előtt.
A program idén is folytatódik és a lengyel-ukrán közös rendezésű Eb-re is a kontinens minden pontjáról - így Magyarországról is - érkeznek majd a szerencsés fiatalok és kísérőik. Idén közel félezer jelentkező közül Prezenszki Ádám tízéves csömöri kisfiú kapta meg a lehetőséget, hogy kísérőjével együtt eljusson az egyik negyeddöntőre. Ádám a június 21-i negyeddöntőn lesz érdekelt - a párosítás értelemszerűen még nem ismert, de az biztos, hogy a lengyel, orosz, görög, cseh összetételű csoport első helyezettje játszik majd a holland, német, portugál, dán kvartett másodikjával, ami már önmagában garantálja az életre szóló élmény lehetőségét, hiszen Van Persie, Scweinsteiger, vagy akár Cristiano Ronaldo neve sem cseng rosszul.
Az étteremlánc és az Olimpiai Mozgalom együttműködése sem mai keletű, hiszen 1968-ban kezdődött, amikor a McDonald's hamburgereket szállított a Franciaországban honvággyal küzdő amerikai atlétáknak. A kezdeményezés olyan sikeres volt, hogy az elmúlt 35 évben a McDonald's több millió sportolónak szolgálhatta fel a legkülönfélébb fogásokat és azóta az Olimpia hivatalos étterme lett. A 2012-es londoni olimpia ideje alatt, ezúttal is saját étterem üzemel majd az Olimpiai faluban, ahol a világ minden pontjáról - így Magyarországról is - érkező kollégák szolgálják majd ki a versenyekre készülő sportolókat.
Dekázz és nyerj!
A foci és a sör régóta párban járnak. Jól tudja ezt a Carlsberg is, így számos akcióval melegít a társaság itthon is a hamarosan induló kontinensviadalra. Az egyik közülük a társaság sorsegyes játéka, mellyel még 3 héten át vihetik haza a rajongók a márkázott sörhűtő táskák, pólók, felfújható focikapuk, focilabdák és 6 db-os pohárkészletek egyikét! Ehhez nem kell mást tenni, mint a programban részt vevő vendéglátóhelyeken beszerezni egy EURO2012 sorsjegyet, s azzal regisztrálni a társaság Facebook oldalán, a "What's going on"' fül alatt.
Szintén a Facebook segítségével lehet regisztrálni a társaság másik promóciójára is, mellyel értékes nyereménycsomagott nyerhetnek a legügyesebb hobbyfocisták. A társaság "Dekázz, és nyerj" játékában bárki elindulhat, aki érzi magában a kurázsit, hogy bárkit lenyom dekázásban. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy felveszed videóra a legextrémebb dekázásodat, s azt feltöltöd a Facbookra. A promocót az nyeri, aki a legtöbb szavazatot gyűjti. Anyereménycsomag tartalma igen csábító, hiszen a különdíj például egy Samsung Full HD videókamera.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kizárólag magyaroknak szóló promociókon túl számos akciót hirdet még a társaság. Szintén a közösségi hálón fut az a rajongó bajnokság, mellyel egy szerencsés akár jegyet is nyerhet a döntőre. Emellett az Eb hivatalos sörtámogatója is kijött egy okostelefon applikációval, mely iOS és Android eszközökre egyaránt elérhető. A jól hasznáható felületen értesülhetsz a legfrissebb focihírekről, megnézheted a meccsnaptárat, hogy ne maradj le egyetlen mérkőzésről sem. Sőt, még különböző statisztikákhoz is hozzáférhetsz a számtalan egyéb funkció mellett.
Akár Eb-jegyet is nyerhetsz
A foci élményét a Coca-Cola Magyarország is szeretné minél közelebb hozni fogyasztóihoz és vásárlóihoz, így számos promócióval találkozhatnak a bajnokság időszakában a márka kedvelői. Mivel a társaság legtöbb kereskedő partnere részt vesz ezekben az akciókban, így szinte minden boltban található valamilyen Coca-Colához kapcsolódó promóció. Egyes láncokban nyereményjátékokban vehetnek részt a vásárlók, aminek során értékes díjakat - akár foci Eb-re szóló jegyet is - nyerhetnek, más helyeken azonnali ajándékokat kapnak a vásárlók Coca-Cola termék vásárlása esetén. Emellett számos Coca-Colát árusító étteremben, vendéglátó- és mecsnéző helyen is találkozhatnak a fogyasztók a márkához és a bajnoksághoz kapcsolódó ajándékokkal, hosztesszekkel és játékokkal, végig a Labdarugó Eb ideje alatt. Érdemes ellátogatni a a társaság magyar nyelvő honlapjára is, ahol új, kifejezetten az Eb-hez kapcsolódó tartalommal találkozhatnak a fogyasztók.
Adios, amigos
Az Adidasnak viszont nem indult túl jól az idei
Eb-felkészülés Magyarországon, legalábbis kommunikációs szempontból. Az
elmúlt hetek talán legérdekesebb technológiai híre ugyanis az volt, hogy
egy magyar feltaláló pert nyert a német sportszergyártó ellen, mivel a
Fővárosi Ítélőtábla kimondta az Oroszi László által tervezett
irányítósávos sportcipő újszerűségét, és azt is, hogy annak megalkotása
feltalálói tevékenységén alapult. Az Adidas - aki hasonló technológiával
gyártja Predator csúcscipőit - továbbra is fenntartja azt az
álláspontját, hogy a bírósági eljárásban támadott cipője nem sérti a
feltaláló magyarországi szabadalmát vagy bármely más jogát. A cég
számára csalódást okozott a bírósági döntés, ugyanakkor álláspontjuk
szerint ez nem jelenti automatikusan azt, hogy jogtalanul alkalmazták
volna az Orosziéhoz hasonló megoldást.
A világ egyik legnagyobb sportszergyártójának ugyanakkor ennél valószínűleg sokkal fontosabb, hogy az Eb hivatalos meccslabdája mellett a Bajnokok Ligája döntőjét is Adidas-labdával játszotta a Bayern München és a Chelsea, ráadásul a négy elődöntős csapatból kettő (a Bayern München és a Real Madrid) is Adidas mezben szerepelt. Az Európa-bajnokság 16 csapata közül 6 válogatott szintén Adidas-felszerelésben küzd majd, ez vélhetően nem hagyja hidegen a hazai drukkerek vásárlásait sem.
A magyar Adidas üzletekben és a hivatalos honlapokon is nagy hangsúlyt kapott, hogy a 2012-es Európa-bajnokság hivatalos labdája a Tango12, amelyet a német cég fejlesztett ki. A labda, az 1980-as években létező Tango labda modernizált változata, és a hivatalos kommunikáció szerint a legalaposabban tesztelt Adidas labda, szerepelnek rajta a két rendező ország, Ukrajna és Lengyelország zászlajának színei, illetve a formavilág a helyi képzőművészetre, és a labdarúgásra jellemző egyetértésre, versengésre, és szenvedélyre utal.