Ötezer megkeresés a vidéki pénzügyi tanácsadóknál

Pénzcentrum2012. március 30. 18:33

Működésük első évében, 2011 áprilisa óta közel ötezer ügyfélmegkeresést kezeltek a nyolc megyeszékhelyen tevékenykedő pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák, az idei márciusi adatok nélkül - derül ki az irodahálózatot anyagilag és szakmailag támogató PSZÁF összesítéséből.

A pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó irodák működésének első évében a megkeresések döntő része, mintegy 3300 darab a pénzpiaci területre vonatkozott. Ezen belül jelentős számban érdeklődtek a fogyasztók a deviza alapú jelzáloghitelekre vonatkozó állami és banki programokról (így a fix árfolyamú végtörlesztésről, a Nemzeti Eszközkezelőről és az árfolyamgátról), a követeléskezelési eljárásokról, a lízingkonstrukciók jellemzőiről, illetve a nem pénzügyi szolgáltatást nyújtó fogyasztói csoportokról.

Pénztári témák kapcsán több mint 900 megkeresés érkezett, az érdeklődés itt tavaly augusztusban és szeptemberben - a magánnyugdíjpénztári reálhozamok kifizetését követően - ugrott meg. A fogyasztók biztosítási témák kapcsán 456 alkalommal, tőkepiaci ügyekben viszont csak 83 esetben kopogtattak a pénzügyi tanácsadó irodáknál.

Ami a megkeresések módját illeti, a legtöbb, közel 3200 fogyasztó személyesen kereste fel az irodákat. A telefonos kapcsolatfelvételt majdnem 1300 fogyasztó, az elektronikus levelet hozzávetőlegesen 300 fő, a postai utat pedig 11 pénzügyi ügyfél választotta.

A pénzügyi tanácsadó irodák több mint 3800 esetben nyújtottak segítséget a fogyasztóknak a panaszbeadvány kitöltéséhez. Erre azért is szükség volt, mert 3020 esetben a panasz orvoslásaként a tanácsadók első lépésben a pénzügyi szolgáltató közvetlen megkeresését javasolták. A pénzügyi fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértése esetén intézkedő Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF), illetve a szerződéses jogvita esetén illetékes Pénzügyi Békéltető Testülethez - amelyek eljárásának feltétele a pénzügyi szolgáltató előzetes megkeresése - 250, illetve 589 alkalommal irányították tovább a fogyasztókat a tanácsadók. Közvetlenül bírósági eljárás megindítását 596 esetben javasolták számukra.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az országos irodahálózatot idén március végéig a PSZÁF támogatásával a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületét összefogó konzorcium működteti egy évre szóló szerződés keretében. A civil-hatósági együttműködés eredményeképpen a Felügyelet fogyasztóvédelmi szerepkörében kinyílhatott a vidéken élő fogyasztók felé is, akik így már közvetlenül lakóhelyük körzetében fordulhatnak megbízható tanácsért és információért hozzáértő szakemberekhez.

Az igen kedvező lakossági visszajelzésekre is tekintettel a PSZÁF új irodák megnyitásával és támogatásával további 2 éves időtartamra kívánja a vidéki hálózatot működtetni. Eszerint várhatóan - a közösségi nyílt közbeszerzési eljárás lezárást követően - idén áprilistól immár 11 megyeszékhelyen - Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérvárott, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen - tevékenykednének a pénzügyi tanácsadó irodák.

Címkék: