Csökkenő forgalom mellett mérséklődött a héten a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe.
A magyar társadalomban a hagyományosan bizonytalan és óvatos gondolkodás mellett egyre inkább jelen van a magas jövedelműek tudatossága, a karriert építő nők jól informáltsága, de új szereplőként megjelentek a pénzügyileg tájékozott, fiatalos idősek is - derül ki a Pénzügyi Kultúra Kutatásból. A trendinterjúk alapján kijelenthető, hogy a pénzügyi tudatosság gyakran összefügg az életstílussal.
A magyar társadalom nagy többsége pénzügyek terén kockázatkerülő, nem veszi igénybe a szakértők tanácsait és jellemzően kevés bankkal áll kapcsolatban. Azonban a kutatás során készített trendinterjúkból számos olyan csoport azonosítható, akik gyakran életstílusukból fakadóan az általánostól eltérően viszonyulnak a pénzügyi világ rejtélyeihez.
Az OTP Alapkezelő megbízásából készített kutatás során elvégzett trendinterjúk célja az volt, hogy megismerjük a társadalomban jelenlévő fontosabb trendcsoportok pénzügyi befektetésekhez fűződő értékeit, hiedelmeit, továbbá, hogy felmérjük pénzügyi ismereteik szintjét. A trendcsoportok vizsgálata a jelenleg még kevéssé látható, de a jövőben várhatóan elterjedő, új viselkedési és fogyasztási szokásokkal bíró csoportok elemzését jelenti. - árulta el a kutatásról Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem professzora, a kutatás vezetője.
A pénzügyi kérdésekben talán legtájékozottabb csoportnak a munkát és karriert szem előtt tartó, több nyelvet beszélő, modern telekommunikációs eszközöket előszeretettel használó, elsősorban tehetős üzletemberekből álló csoport tagjai bizonyultak, akik nemcsak tudásban, de jövedelmi helyzetükben is az átlagos szint felett helyezkednek el. Szinte valamennyi befektetési lehetőséggel tisztában vannak, és ezeket ki is használják. Jellemzően ezen csoport tagjai, a business-nomádok, közülük kerülnek ki a private bank-i ügyfelek. A business-nomádok otthonosan mozognak a világban bárhol, ahová munkájuk, karrierjük szólítja őket.
A 40 év fölötti karrierorientált nők, az ún. tigrisnők a nők azon csoportját képviselik, akik tudnak határozottan "igent" és "nemet" mondani. Akik ebbe a csoportba tartoznak, a piacot és a világot általában differenciáltan látják, ezért kiemelkedően fontos számukra a megfelelő információk beszerzése, hiszen az általuk észlelt bizonytalanságot az alapos információszerzéssel kívánják mérsékelni. Rendszeresen tájékozódnak a pénzüket kezelő intézetnél, ennek megfelelően rendkívül jól informáltak a pénzügyek terén.
Az egyik legtudatosabban gazdálkodó csoportnak a magas jövedelmű, azonban a legtöbb luxustermékről lemondó válaszadók csoportja bizonyult. Ezek a "luxusaszkéták" habár megtehetnék, mégsem élnek nagylábon. Az egyszerűség iránti vágyuk tükröződik a pénzügyi szokásaikban is. A bonyolult befektetési konstrukciókkal szemben nyitottabbak a szimpla megoldásokra. Mivel nem feltétlenül van idejük arra, hogy kövessék a részvényárfolyamokat és azonnal reagáljanak rá, ezért gyakran elállnak ettől a befektetési formától.
A trendinterjúk során a kutatók természetesen találkoztak a hagyományos elit tagjaival is: ez a csoport elsősorban a drága luxustermékeket preferálja, mindig, minden téren a magas szintű szolgáltatásokat keresi. Magas jövedelmi helyzetüknek megfelelően kiterjedt bank kapcsolathálózattal rendelkeznek, előszeretettel veszik igénybe a szakértők tanácsait, számos különböző befektetéssel rendelkeznek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kutatás rámutatott egy új fogyasztói trendcsoport létezésére is: ez a fiatalos és életvidám ötven év fölötti fogyasztói csoport, amely az idősekről alkotott hagyományos képpel ellentétben nem zárkózik el az újításoktól. Az úgynevezett újidősek már igénybe veszik a modern kommunikációs eszközöket a pénzügyi tájékozódás terén, és a döntések meghozatala előtt előszeretettel kérik ki szakértő véleményét.
A trendinterjúk alkalmával elhangzottakból megfigyelhető, hogy számos olyan trend van kialakulóban a társadalmon belül, ami azt mutatja, hogy az emberek nem ijednek meg a pénzügyi világ rejtelmeitől, hanem bátran gyűjtenek információkat, kérik ki a bankok és szakértők tanácsait, mielőtt meghoznák döntéseiket. A jövőben ezeket az eredményeket szeretnénk felhasználni a Private Banking szolgáltatók számára ajánlott befektetési alapjaink fejlesztéséhez. Magyarország piacvezető befektetési alapkezelőjeként, pénzintézeteként ugyanis fontos, hogy termékeinket minél inkább ügyfeleink igényeihez tudjuk szabni - elemezte az eredményeket Gáti László az OTP Alapkezelő értékesítési és marketing igazgatója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.