Pénzcentrum • 2010. október 13. 16:58
Több mint négymillió ügyfelének nyújt komplex pénzügyi szolgáltatásokat az OTP Bank, amely piacvezető hitelintézetként eddig is folyamatosan követte és elemezte az ügyfélelvárásokat. Magyarországon az elsők között, idén ősztől már bizonyos szolgáltatások és termékek fejlesztésébe közvetlenül is bevonja a lakossági ügyfeleket. Ennek a közvetlen, ügyféligényeken alapuló, új fejlesztési folyamatnak köszönhetően alakította ki a bank az iPhone alkalmazását, mellyel a bank információs szolgáltatásait vehetik igénybe az iPhone tulajdonosok.
Az OTP Fórum Program, olyan fejlesztéseket fog össze, amelyeknél már a tervezési szakaszban interakció valósul meg. Ezeknél a projekteknél a lakossági igények, elvárások tehát már a kezdetektől meghatározzák a fejlesztési irányokat.
OTP Bank iPhone alkalmazás
"Az OTP Bank eddig is fontosnak tartotta, hogy folyamatosan lépést tartson a piaci változásokkal, valamint, hogy szolgáltatásai és innovatív fejlesztései az ügyfelek maximális elégedettségét szolgálják. Éppen ezért már a szolgáltatások korai fejlesztési fázisában kikérjük ügyfeleink véleményét, mely alapján még időben tudjuk a valós ügyféligényekre fókuszáltan irányítani a fejlesztéseinket." - hangsúlyozta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
A program első, ebben a szellemben megvalósuló fejlesztése a magyar bankpiacon minden tekintetben újdonságnak számít: iPhone-ról is elérhetővé válnak bizonyos banki szolgáltatások, illetve a bankolást könnyítő praktikus információk.
"Több kutatás is bebizonyította, hogy a magyar piacon folyamatosan növekszik az úgynevezett okostelefonok felhasználóinak száma. Magyarország vezető bankjaként ezt, a fogyasztói szokásban érzékelhető változást figyelembe kellett vennünk. A magyar pénzintézetek közül elsőként, olyan szolgáltatás kifejlesztésére törekedtünk, amely egyszerre veszi figyelembe az iPhone adta egyedi technikai lehetőségeket, a helyváltoztatás szabadságát és az ügyfelek igényét az azonnali információk gyors és kényelmes elérésére." - indokolta az új fejlesztések szükségességét Forrai Péter, az OTP Elektronikus Banki Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Mivel a magyar bankpiacon ez az első iPhone-ra szabott alkalmazás, az OTP Bank a fejlesztéshez kapcsolódóan - az OTP Fórum Program keretében kutatást végzett az okostelefonok használóinak körében. A készüléket használók egyes, egyszerűséget és egyediséget erősítő igényei bekerültek a fejlesztések közé, a biztonsági, illetve adatkezelési szabályok keretei között.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"A fejlesztési folyamatba bevont felhasználók olyan igényeket is megfogalmaztak, amelyek megvalósításának informatikai vagy pénzpiaci szabályozási akadályai voltak. A megkérdezettek többségének elvárásait azonban részben vagy teljesen ki tudtuk elégíteni. Több fejlesztési kör van még előttünk. Például az iPhone felhasználók számára elérhető funkciókat az egyre növekvő számú Android operációs rendszerrel rendelkező okostelefon felhasználók számára is elérhetővé kívánjuk tenni" - mondta Forrai Péter.
A további iPhone fejlesztésekhez az ügyfelek preferenciái mellett a bank szeretné megismerni a jövő műszaki szakembereinek véleményét is. Az OTP Fórum Program keretében ezért az OTP Bank a Budapesti Műszaki Egyetemmel közösen pályázatot hirdet az Informatikai kar hallgatói számára, akiktől a jövőbeni fejlesztések során megvalósítható ötletek, innovatív elképzelések érkezhetnek.