Sárga csekkek befizetve, de sem a fűtésszámla, sem a törlesztőrészlet nem lett alacsonyabb az utóbbi egy hónapban. A pénztárcában érezhetően kevesebb van, mint tavaly ilyenkor, hitelkártya nincs - jobb is így! -, de még mindig hátra van egy hónap a következő fizetésig. Hol lehet itt spórolni? Például a bevásárláson!
A középkorban nem volt ritka háborúk, rossz termések, rossz királyok alatt az éhínség. Különösen, mivel mindenki abból élt, amit saját maga megtermelt, ha pedig abból nem sikerült, nem nagyon volt más forrás, amiből a szükségleteket pótolni lehetett. Mára szerencsére más a helyzet. A fogyasztói társadalmat sok szempontból lehet bírálni, az azonban elvitathatlan tény, hogy termékek garmadája áll rendelkezésünkre. Azonos termékcsoporton belül is óriási lehet a különbség különböző márkájú termékek között és az alacsonyabb ár nem feltétlenül jelent rosszabb minőséget!
A legnagyobb hipermarket-láncok születésüktől fogva igyekeztek saját márkás, olcsó termékekkel meghódítani a vevőket, az alacsony ár azonban nem jelent kötelezően rosszabb minőséget is! A kiskereskedelmi áruházak ugyanis saját ismertségüket kihasználva igyekeznek olyan termékeket a polcra helyezni, melyek gyártói ugyan ismert nevek, ám a kialkudott, alacsonyabb ár mégis vonzó lehet a vásárlók számára. Elmentünk tehát a legközelebbi piros-kék nagyáruházba, megnéztük, milyen termékekkel lehetne szűkíteni a családi büdzsén.
A felsorolás nyilván nem teljes körű, hiszen az áruházlánc több, mint ezerféle terméket kínál saját neve alatt. Egyes termékek esetében azonban feltűnő az árkülönbség. A saját márkás 1,5 százalékos tej például 169 forint literenként, az áruházban kapható következő legolcsóbb termék pedig 199, igaz ennél olcsóbban azért lehet találni a piacon - más kérdés, hogy egy liter olcsóbb tejért érdemes-e tovább autózni. Ha mást is szeretnénk venni, nyilván igen. A margarinok területén viszont verhetetlenek voltak az árak, a 122 forintos saját márkás termékhez képest a legolcsóbb fél kilós termék is 70 százalékkal volt drágább: 209 forint. Egy egészséges négytagú család fogyasztását figyelembe véve havi öt doboz margarin reális mennyiségnek tűnik, vagyis csak ezen az egy terméken 435 forintot spórolhatunk.
A pékáruk esetében még döbbenetesebb volt az árak alakulása: a zsemle 13, a kilós fehér kenyér 99 forintba kerül - ez még otthoni kenyérsütővel sem behozható, ha a alapanyagok árát és a felhasznált energiát is figyelembe vesszük. A szeletelt fehér toastkenyér kilónként 248 forintba kerül (két csomag), igaz ez csak az igazi melegszendvics-rajongóknak lehet fontos. De akkor is - olcsó. Érintőlegesen, de ide tartoznak a száraztészták is, ahol akár 40 százalékkal is olcsóbb is lehet a saját márkás termék - igaz volt olyan akciós spagetti, ami még a saját márkás terméknél is 20 forinttal olcsóbb volt (169 vs. 189 forint).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Alapvető, ugyanakkor nem kikerülhető termék a WC-papír. A legolcsóbb saját márkás termék az áruházban egészen megdöbbentő áron volt kapható - 75 forintba került négy tekercs. Ugyanakkor "sima egyrétegű papírvékony" kategóriában hosszas keresgélés után sem találtunk versenytársat, a legközelebbi versenyző a szintén négy tekercs, saját márkás, de kétrétegű papír volt 199 forintért. Persze szükség törvényt bont - ugye... Aki még mindig vágyik a hétköznapi luxusra, azok számára jó hír, hogy a három rétegű kategóriában a saját márkás termék négy tekercsenként 329 forintba került, míg a következő versenyző 369 forintos áron volt kapható.
Egy négytagú család tehát havonta 1135 forintot spórolhat pusztán azzal, hogy saját márkás margarint (5 doboz - 435 forint), saját márkás, három rétegű WC-papírt (10 tekercs - 400 forint) és tejet (10 liter - 300 forint) vásárol, a maradék néhány száz, sakát márkás terméken megcsíphető árrésről - egyelőre - nem is szólva.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.