Pénzcentrum • 2009. március 5. 05:38
Tömegével fordulnak a brit befektetők a Tesco pénzügyi lehetőségeihez, miután a szigetország bankrendszere a válság során teljesen elvesztette a lakosság bizalmát.
A brit szupermarket-csoport pénzügyi ága, a Tesco Personal Finance remek időszakot tudhat maga mögött. Az utóbbi hat hónap során csaknem megduplázódott a pénzintézetnél elhelyezett tőkemennyiség; az új ügyfelek száma pedig egyedül 2008 decemberében több volt, mint 2007 egésze folyamán. A Tesco betéttel rendelkezők száma így már csaknem félmillióra tehető.
A szupermarket ugyan már 11 éve közös pénzügyi szolgáltatót hozott létre a Royal Bank of Scotland-del, ám tavaly nyáron kivásárolta az RBS részesedését 950 millió fontért. Azt kell mondjuk, jókor, jó időben, a Royal Bank of Scotland ugyanis azóta a tönk szélére került, az állam több tízmilliárd fontot pumpált a bankba, miközben a Tesco pénzügyi vállalkozása a fénykorát éli. A szupermarket-lánc a válság közepette is bővülni igyekszik nemcsak az ügyfelek, de a szolgáltatások körét tekintve is. A megtakarítási termékek, biztosítások és hitelek mellé a közeljövőben felkerülhet a palettára a folyószámla-szolgáltatás és a jelzálog-hitel is.