Elemzők szerint a mobiltelefonnal történő fizetések száma megötszöröződhet 2013-ig. A kiadások oroszlánrészét a szórakozásra és a közlekedésre szánt összegek teszik majd ki. A Juniper Research elemzői az amerikai, a nyugat-európai és a japán fizetési szokásokat vizsgálták.
A közelmúltban közzétett jelentésük szerint a következő öt évben világszerte akár 300 milliárd dollárt költhetünk digitális szolgáltatásokra, letöltésekre, belépőjegyekre, közlekedésre vásárlásra és játékokra. A mobil fizetési szolgáltatások bevezetését egy hirtelen jött forradalmi jelentőségű lehetőségnek tartják. A kereskedőknek is fel kell készülni a gyors váltásra, ha nem szeretnének lemaradni.
Az észak-amerikai és a nyugat-európai cégek többsége még csak most fedezi fel a mobil- és az internetes értékesítési csatornákban rejlő lehetőségeket. A kereskedők az új módszerek hatásvizsgálatain dolgoznak és az elektronikus értékesítés szabályait tanulmányozzák. Aki időben el tudja indítani az új szolgáltatást, az jelentős üzleti előnyre tehet szert a versenytársakhoz képest.
Az elektronikus értékesítés iránt egyre nagyobb a vásárlói bizalom, mert a felhasználók időről-időre jártasabbak az informatikai eszközök használatában és gyakrabban vásárolnak az interneten keresztül. A jelentés becslései szerint a mobil tranzakciókon belül a vásárlások öt év múlva 40 %-os súllyal fognak bírni. Amíg jelenleg az európaiak inkább sms-ben fizetnek, az amerikaiak és a japánok már nagyobb számban használják a mobil internetet.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


