Csak általánosságban vagyunk elégedettek a bankunkkal

Pénzcentrum
2008. június 18. 14:27

A banki kapcsolattal rendelkező magyar lakosság túlnyomó része általánosságban elégedett bankjával. 25%-uk fontos ügyfélnek érzi magát, 46%-uk pedig saját bankját másoknak is ajánlaná. Ugyanakkor az is igaz, hogy 6%-nyian vannak azok, akiket - érzésük szerint - bankjuk teljesen elhanyagol, és akik semmiképpen nem javasolnák ismerősüknek ugyanazt a pénzintézetet. Az ellentmondásos helyzetet az is jelzi, hogy a rendszeres banki levelek és az internet korában a megkérdezettek 42%-a változatlanul fontosnak tartja a bankfiókban történő tájékozódást, 44%-uk pedig elégedetlen a bankjától kapott információval. A banki - ügyfél kapcsolat teljességre vonatkozó, első alkalommal összeállított Bankindex értéke - a tökéletes elégedettséget tükröző 100-zal szemben - 23 lett. Mindezt a Scale Research mostantól félévente publikálandó Bankindex kutatásának első eredményei tartalmazzák.

A vezető magyarországi bankfejlesztési csoportként működő Scale csoport kutató cége, a Scale Research első alkalommal készítette el Bankindex kutatását. A mintegy 1500 fős, reprezentatív mintán végzett kutatás azt a célt szolgálja, hogy felmérje a banki kapcsolattal rendelkező lakosság valós banki tapasztalatait, felmérje, hogy a bankok mennyire felelnek meg az ügyfelek igényeinek, elvárásainak és milyen módon és mértékben jelenik meg a verseny a bankok között. A négy alindex és az összesített Bankindex lehetővé teszi, hogy minden egyes bank képes legyen saját teljesítményét a piac átlagához és a többi szereplőéhez hasonlítani, és ezzel felmérje, melyek azok a területek, melyeken további erőfeszítésekre van szükség.

"A Bankindex egyedisége abban rejlik, hogy egységes modellbe ötvöz jónéhány, általában külön végzett kutatást. A Bankindex egyszerre adhatja mélyebb értelmezését az image vizsgálatoknak, próbavásárlásnak, attitűd kutatásnak, koncepció teszteknek vagy éppen a kommunikációs csatorna vizsgálatoknak. A bankok számára egyértelműen felhasználható kutatási eredményeket kínálunk, az igazi nyertesek viszont a banki ügyfelek lesznek: reményeink szerint javuló ügyfélkiszolgálás, innovatív termékfejlesztés, tudatosabb kommunikáció lesz az eredmény." - mondta Nemes Csaba, a kutatást kifejlesztő és végző Scale Research ügyvezető partnere.

A kutatás négy jelentős témakör köré építve végzi a vizsgálatot. A négy témakör eredményei adják az egyes alindexeket, ezek összegzésével jön létre az ún. Bankindex. A legnagyobb elégedettséget az ún. Termékválasztás index adta. A 69-es érték azt tükrözi, hogy az esetek több mint kétharmadában az ügyfelek teljes elégedettségére történt az adott termékről történő információnyújtás, jól működnek azok a banki folyamatok, amelyek az értékesítést segítik. Szintén az átlagost lényegesen meghaladó, 58-as értéket kapott az a szolgáltatás és információ, amelyet a bankok a termékek értékesítését követően, az ún. termékhasználat során nyújtanak ügyfeleiknek. Jól vizsgázott a már megkötött szerződésekre vonatkozó kérdések vagy éppen panaszok kezelése, az ügyfelek többsége úgy érezte, a bank jó gazdája az ügyeiknek.

Ezzel szemben az egyik legkritikusabb területnek az ún. Információs index bizonyult. Az erre számított 10-es érték arról tanúskodik, hogy csak az ügyfelek töredéke elégedett a bank által végzett kommunikációval, annak tartalmával, a használt eszközökkel. Az ügyfelek alapvetően a kommunikáció személyességét és annak tanácsadó jellegét hiányolják. 44%-uk kevesli az információ mennyiségét, és miután a bank által küldött egyenlegközlőkben és banki levelekben nem kapnak személyre szabott információt, ezért változatlanul igénylik a bankfiókban kapott személyes tájékoztatást és a tanácsadói segítséget.

"Elgondolkodtató lehet a bankok számára, hogy a leggyengébb teljesítményt az ún. Bankválasztás index kapta 9%-os értékkel. Az ügyfelek teljesen tanácstalannak tűnnek, ha a bankok között kell választaniuk, nem tudják igazából megkülönböztetni őket. Miközben a termékek között sem tudnak jelentős különbséget tudnak tenni, maguk a bankok még sokkal inkább hasonlónak tűnnek. A válaszadók 81%-a első helyen a legnagyobb bankok egyikét választja, ún. másodlagos bankként viszont markánsan megjelennek a mérlegfőösszeg alapján a középmezőnyhöz tartozó bankok. Ez azt is jelenti, hogy az egyedi termékekkel, újszerű ajánlatokkal a középméretű bankoknak is érdemes próbálkozniuk, bár az is látszik, hogy az ügyfelek nem szívesen váltanak bankot: nem feltétlenül látják ennek előnyeit, miközben magát a váltást fáradságosnak gondolják. Ami a bankok összteljesítményét jelző Bankindex 23-as értékét illeti, számunkra azt tükrözi, hogy még jelentős fejlődés előtt áll a magyar bankszektor. A szám mögött jelentős a szórás, ez pedig a bankok lényegesen eltérő teljesítményét takarja. Az is látszik, hogy lemarad az a bank, amelyik nem veszi fel a versenyt az információnyújtás, az ügyfélkiszolgálás, a termékfejlesztés területén." - mondta Nemes Csaba.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A kutatás izgalmas érdekességeket is rejt magában. Az ügyfelek 25%-a semmit nem tud a megtakarítási lehetőségekről, miközben 93%-uk valamilyen mértékben ismeri a könnyen hozzáférhető, ún. fedezetlen hitelek területét, nem érzékel lényegi különbséget sem az egyes bankok ajánlataiban, sem az ügyfélkezelés színvonalában, 36%-uk pedig egy adott szolgáltatás esetében nagyon fontosnak tartja, hogy melyik bank kínálja azt.

A Scale Research tervei szerint a Bankindex kutatást félévenként történő elvégzése lehetővé teszi, hogy nyomon lehessen követni a piacon zajló változásokat, a verseny alakulását. Miközben a kutatás döntő része minden egyes alkalommal felmérésre kerül, várhatóan terítékre kerülnek olyan témák is, amelyek csak 1-1 alkalommal szerepelnek majd a kutatásban.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. november 25. 16:03
Több informátor szerint a Karmelita, azaz a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a hátté...
Kiszámoló  |  2024. november 25. 13:16
A bűnözök is felfedezték maguknak a QR kódot, nemrég írtam arról, hogy parkolóórák, elektromos autót...
Holdblog  |  2024. november 25. 09:42
Crassus befektetési filozófiája kétségtelenül sikeres volt, de eléggé megkérdőjelezhető, ma már törv...
Kasza Elliott-tal  |  2024. november 23. 20:17
Pár részvény, ami jó lehet a közeljövőben. Azért írom ide őket, hogy később rájuk találjak.Medtronic...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 25. hétfő
Katalin
48. hét
November 25.
Gulag-emléknap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?