Csak általánosságban vagyunk elégedettek a bankunkkal

Pénzcentrum
2008. június 18. 14:27

A banki kapcsolattal rendelkező magyar lakosság túlnyomó része általánosságban elégedett bankjával. 25%-uk fontos ügyfélnek érzi magát, 46%-uk pedig saját bankját másoknak is ajánlaná. Ugyanakkor az is igaz, hogy 6%-nyian vannak azok, akiket - érzésük szerint - bankjuk teljesen elhanyagol, és akik semmiképpen nem javasolnák ismerősüknek ugyanazt a pénzintézetet. Az ellentmondásos helyzetet az is jelzi, hogy a rendszeres banki levelek és az internet korában a megkérdezettek 42%-a változatlanul fontosnak tartja a bankfiókban történő tájékozódást, 44%-uk pedig elégedetlen a bankjától kapott információval. A banki - ügyfél kapcsolat teljességre vonatkozó, első alkalommal összeállított Bankindex értéke - a tökéletes elégedettséget tükröző 100-zal szemben - 23 lett. Mindezt a Scale Research mostantól félévente publikálandó Bankindex kutatásának első eredményei tartalmazzák.

A vezető magyarországi bankfejlesztési csoportként működő Scale csoport kutató cége, a Scale Research első alkalommal készítette el Bankindex kutatását. A mintegy 1500 fős, reprezentatív mintán végzett kutatás azt a célt szolgálja, hogy felmérje a banki kapcsolattal rendelkező lakosság valós banki tapasztalatait, felmérje, hogy a bankok mennyire felelnek meg az ügyfelek igényeinek, elvárásainak és milyen módon és mértékben jelenik meg a verseny a bankok között. A négy alindex és az összesített Bankindex lehetővé teszi, hogy minden egyes bank képes legyen saját teljesítményét a piac átlagához és a többi szereplőéhez hasonlítani, és ezzel felmérje, melyek azok a területek, melyeken további erőfeszítésekre van szükség.

"A Bankindex egyedisége abban rejlik, hogy egységes modellbe ötvöz jónéhány, általában külön végzett kutatást. A Bankindex egyszerre adhatja mélyebb értelmezését az image vizsgálatoknak, próbavásárlásnak, attitűd kutatásnak, koncepció teszteknek vagy éppen a kommunikációs csatorna vizsgálatoknak. A bankok számára egyértelműen felhasználható kutatási eredményeket kínálunk, az igazi nyertesek viszont a banki ügyfelek lesznek: reményeink szerint javuló ügyfélkiszolgálás, innovatív termékfejlesztés, tudatosabb kommunikáció lesz az eredmény." - mondta Nemes Csaba, a kutatást kifejlesztő és végző Scale Research ügyvezető partnere.

A kutatás négy jelentős témakör köré építve végzi a vizsgálatot. A négy témakör eredményei adják az egyes alindexeket, ezek összegzésével jön létre az ún. Bankindex. A legnagyobb elégedettséget az ún. Termékválasztás index adta. A 69-es érték azt tükrözi, hogy az esetek több mint kétharmadában az ügyfelek teljes elégedettségére történt az adott termékről történő információnyújtás, jól működnek azok a banki folyamatok, amelyek az értékesítést segítik. Szintén az átlagost lényegesen meghaladó, 58-as értéket kapott az a szolgáltatás és információ, amelyet a bankok a termékek értékesítését követően, az ún. termékhasználat során nyújtanak ügyfeleiknek. Jól vizsgázott a már megkötött szerződésekre vonatkozó kérdések vagy éppen panaszok kezelése, az ügyfelek többsége úgy érezte, a bank jó gazdája az ügyeiknek.

Ezzel szemben az egyik legkritikusabb területnek az ún. Információs index bizonyult. Az erre számított 10-es érték arról tanúskodik, hogy csak az ügyfelek töredéke elégedett a bank által végzett kommunikációval, annak tartalmával, a használt eszközökkel. Az ügyfelek alapvetően a kommunikáció személyességét és annak tanácsadó jellegét hiányolják. 44%-uk kevesli az információ mennyiségét, és miután a bank által küldött egyenlegközlőkben és banki levelekben nem kapnak személyre szabott információt, ezért változatlanul igénylik a bankfiókban kapott személyes tájékoztatást és a tanácsadói segítséget.

"Elgondolkodtató lehet a bankok számára, hogy a leggyengébb teljesítményt az ún. Bankválasztás index kapta 9%-os értékkel. Az ügyfelek teljesen tanácstalannak tűnnek, ha a bankok között kell választaniuk, nem tudják igazából megkülönböztetni őket. Miközben a termékek között sem tudnak jelentős különbséget tudnak tenni, maguk a bankok még sokkal inkább hasonlónak tűnnek. A válaszadók 81%-a első helyen a legnagyobb bankok egyikét választja, ún. másodlagos bankként viszont markánsan megjelennek a mérlegfőösszeg alapján a középmezőnyhöz tartozó bankok. Ez azt is jelenti, hogy az egyedi termékekkel, újszerű ajánlatokkal a középméretű bankoknak is érdemes próbálkozniuk, bár az is látszik, hogy az ügyfelek nem szívesen váltanak bankot: nem feltétlenül látják ennek előnyeit, miközben magát a váltást fáradságosnak gondolják. Ami a bankok összteljesítményét jelző Bankindex 23-as értékét illeti, számunkra azt tükrözi, hogy még jelentős fejlődés előtt áll a magyar bankszektor. A szám mögött jelentős a szórás, ez pedig a bankok lényegesen eltérő teljesítményét takarja. Az is látszik, hogy lemarad az a bank, amelyik nem veszi fel a versenyt az információnyújtás, az ügyfélkiszolgálás, a termékfejlesztés területén." - mondta Nemes Csaba.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kutatás izgalmas érdekességeket is rejt magában. Az ügyfelek 25%-a semmit nem tud a megtakarítási lehetőségekről, miközben 93%-uk valamilyen mértékben ismeri a könnyen hozzáférhető, ún. fedezetlen hitelek területét, nem érzékel lényegi különbséget sem az egyes bankok ajánlataiban, sem az ügyfélkezelés színvonalában, 36%-uk pedig egy adott szolgáltatás esetében nagyon fontosnak tartja, hogy melyik bank kínálja azt.

A Scale Research tervei szerint a Bankindex kutatást félévenként történő elvégzése lehetővé teszi, hogy nyomon lehessen követni a piacon zajló változásokat, a verseny alakulását. Miközben a kutatás döntő része minden egyes alkalommal felmérésre kerül, várhatóan terítékre kerülnek olyan témák is, amelyek csak 1-1 alkalommal szerepelnek majd a kutatásban.

BÉT: nyugodt nap volt a tőzsdéken

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 400,76 pontos, 0,43 százalékos emelkedéssel, 94 132,71 ponton, történelmi csúcson zárt kedden.

PC BLOGGER & PODCASTER
Kiszámoló  |  2025. május 14. 21:24
Sötét napra ébredt ma az ország, a már nem létező demokrácia egy újabb hatalmas szöget kapott a kopo...
MEDIA1  |  2025. május 14. 19:17
A Warner Bros. Discovery (WBD) médiavállalat bejelentette, hogy Max nevű streamingszolgáltatása viss...
Holdblog  |  2025. május 14. 10:51
A világ minden tájáról érkeznek a tanulni vágyók Warren Buffetthez, mint egy ókori filozófushoz. Miu...
KonyhaKontrolling  |  2025. május 13. 07:45
Már rég nem újdonság a buy now, pay later fizetési séma, de most találtam egy terméket, ami több sze...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 15. csütörtök
Zsófia, Szonja
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 14. 21:18