A hazai pénzintézetek idén is gőzerővel folytatják a terjeszkedést, a bevásárlóközpontokban és a lakóparkok környezetében egyre többször látni az egymás mellett nyíló bankfiókokat. A felügyelet szerint már az elmúlt évben megközelítette az optimális számot a fiókok száma, de a hitelintézetek szerint az új egységek további keresletet generálhatnak - írja a Napi Gazdaság.
Az idei év végéig több, mint 170 fiókot nyitnak a bankok, ezzel 12 %-kal növekszik a a banki végpontok száma. A banki stratégiák eltérőek, egyes hitelintézetek vidéken nyitnak új egységeket, mások inkább a fővárosban terjeszkednek. A fiókok harmada a fővárosban található, az OTP és a CIB is átlépte a 100 budapesti egységet.
A vidéki fiókok forgalma ügyfélszám tekintetében átlagosan 20 %-kal alacsonyabb, mint a fővárosban. A nagyvárosi bankfiókok adatai megközelítik a budapesti átlagot, inkább a kisebb városokban mértek alacsonyabb forgalmat. A banki felmérések szerint, amíg vidéken az egész városból lehet ügyfelekre számítani, addig a fővárosban jellemzően a naponta útba eső fiókot választják az ügyfelek.
A nagyszámú fióknyitás szakemberhiánnyal párosulhat a közeljövőben, lassan már egymástól sem tudnak megfelelően felkészült dolgozókat elhalászni a bankok. Az alkalmazottak felvétele a 4-5 fős fiókokba nem olyan nehéz, mint a fiókvezetők megtalálása. Egyes vezetők naponta akár 100 kilométert is kénytelenek ingázni az otthonuktól a munkahelyükig, mások inkább a költözést választották.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


