A hivatalos lista még várat magára, de a miniszterelnök szerint a Magyar Villamos Művek, a Szerencsejáték, a Magyar Posta és az Állami Autópálya Kezelő részvényeihez juthatunk hozzá az új tulajdonosi program keretében. A kormányfő szerint "ha jól csinálják" a kisbefektetők, akkor 4-5-8 év alatt az egymillió forintnyi részvény 5-10-20 milliót is érhet - írja a Napi Gazdaság.
A Volánok esetében viszont nem gondolkodnak ilyen konstrukción, ami érthető is. Az előzetes adatok szerint tavaly a 24 cégből négy volt üzemi szinten eredményes, a többi veszteséges.
Piacképesebbnek tűnik a Magyar Posta, amely az elmúlt években rendre nyereséget produkált, s amelynek privatizációja korábban is időről időre felmerült. A 13,48 milliárd forintos jegyzett és 70,8 milliárdos saját tőkével rendelkező Posta 2006-ban a 174,5 milliárd forintos bevétel mellett 5,9 milliárdos üzemi és 1,89 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért e. Azonban költségeinek kétharmada bérjellegű kiadás, ami szintén nem igazán jellemző a tőzsdén lévő társaságokra. Szakértők szerint az viszont némileg a Posta mellett szól, hogy - épp arra hivatkozva, még nem készült fel a társaság a nemzetközi piacon való megmérettetésre - a korábbi 2009 helyett 2013-ig monopóliumot élvez bizonyos küldemények piacán.
Az ÁAK privatizációja sem új keletű, 2006 májusában Kóka János, a közlekedési tárca akkori vezetője állt elő a gondolattal, amelynek során a kormány 30 milliárd forintnyi tőkét akart tőzsdei tőkeemeléses privatizációval bevonni. Kóka akkori várakozásai szerint 20-40 százalék közötti tulajdonrész értékesítésével valósulhatott volna meg a terv, szerinte az "áldásadás után" körülbelül 6 hónapra lett volna szükség a cég részleges privatizációjához, amiből eddig nem lett semmi, a forrásokat akkor más csatornán szerezték be. Az ÁAK 2006-ban 6,5 milliárd forint adózás előtti nyereséget produkált, s némileg veszített korábbi pozíciójából azzal, hogy túladott a másik autópálya-üzemeltetőben meglévő 40 százalékos részesedésén, ráadásul ezzel egy tőle immár teljesen független versenytárs jelent meg a piacon. Az ÁAK értékét viszont legfeljebb csak mérsékelte a mostani tranzakció, ha ugyanis sikerül egy hosszú távú - 20-25 éves - sztrádaüzemeltetési szerződést kötnie az állammal és emellett minél többet sikerül kihozni a díjszedés lehetőségéből, akkor - megfigyelők szerint - jelentős értéket képviselhet a társaság a befektetők számára.
Hivatalos lista tehát még nincs, Gyurcsány viszont már azt is elmondta, hogy a tervek szerint egy ember legfeljebb egymillió forintnyi részvényt jegyezhetne, 10-15 százalékos kedvezménnyel. Jegyzéskor a teljes összeg 5 százalékát, nagyjából 40 ezer forintot kellene befizetni.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


