Évente dollár-milliárdokat spórolnak az eBay-en licitáló vevők ahhoz képest, amennyit hajlandók lettek volna fizetni az adott áruért - derül ki a University of Maryland két statisztikusának független tanulmányából.
A kutatás során a szakértők a fogyasztói többlet nagyságát vizsgálták, vagyis arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora különbség mutatkozik a maximálisan ajánlott ár és a ténylegesen fizetett ár között. (Az eBay-en a vevő csak egy árlépésközzel fizet többet a második legjobb ajánlattevőnél, így végül nem a maximális licit összege kerül kifizetésre. A két érték különbsége adhatja ki a fogyasztói többletet.)
Az adatok szerint 2003-ban összesen 7 milliárd dollárt spóroltak meg a vevők, míg ugyanezt a modellt 2004-re alkalmazva 8,4 milliárdos lenne a fogyasztói többlet összege, mely 2007-re 19 milliárd dollárra hízott.
A modellt 4500 darab amerikai és európai aukció adatai alapján állították össze. Érdekes, hogy a 2003-as 7 milliárd dolláros fogyasztói többlet az eBay adott évi teljes forgalmának mintegy 30%-át teszi ki.
A kutatás érdekességét az adja, hogy a hagyományos kereskedőknél gyakorlatilag lehetetlen számszerűsíteni, hogy a fogyasztó mennyit lett volna hajlandó fizetni az adott áruért, míg az online aukciós folyamat eredményeképp gyakorlatilag a legtöbb szükséges adat rendelkezésre áll. (Vitatható persze, hogy a legmagasabb licitérték már valóban az a maximális összeg, amit az ajánlattevő hajlandó lenne megfizetni, ennél jobb közelítést azonban aligha lehetne adni.)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


