Minden év decemberében örömmel megyünk vásárolni a plázákba, vagy akár a kirakódós vásárokba. A legtöbb helyen valami apró ajándékkal is kedveskedtek a korábbi években az eladók, vagy postán kaptunk egy-egy üdvözlőkártyát, netalán tán egy következő évi naptárat azoktól a cégektől, ahol már törzsvásárlónak számítunk. Sőt a technika fejlődésével az e-mailben küldött karácsonyi és újévi köszöntők is divatosak lettek. Az idén viszont nincs kizárva, hogy már csak ezeknek örülhetünk, mert a postás csak a rokonoktól fog levelet hozni...
Egy nemrégiben készített American Express tanulmány szerint a cégtulajdonosok mindössze 59 százaléka tervezi a karácsonyi ajándékosztást a kedvenc ügyfeleknek, a tavalyi 70 százalékkal szemben. A megkérdezettek kétharmadának lenne bűntudata, ha nem kedveskedne valamivel a dolgozóknak, vagy a vásárlóknak az ünnepek közeledtével, de sokaknak nincs rá kerete.
Annak ellenére, hogy azok száma csökken akik ajándékra költenek az idén, az ő általuk erre a célra tervezett összegek viszont emelkednek az elmúlt évhez képest, mégpedig nem is kicsivel, hanem 28 százalékkal. Vagyis lehet, hogy az egyik cég, akitől tavaly "csak" egy naptárat katunk, idén már
egy üveg borral fog minket meglepni.
A legnépszerűbb választás az üdvözlő kártyák, illetve a naptárak küldése a törzsvásárlóknak. Ez a típus idén mindössze 34 százalékot tesz ki, a 2006-os 48 százalékkal szemben. A második legnépszerűbb választási lehetőség az ajándékkártyák (20%), és a gyümölcskosarak (20%), de továbbra is töretlen a sikere a jó reklámnak is minősülő céglogós tollaknak, vagy más apróságok ajándékozásának.
A legdrágább árkategória, amelyet már csak kevés vállalkozás hajlandó megfizetni a cserepes virágok, és a borok, likőrök, bár kétség kívül általában ennek örülnek a legjobban az ügyfelek.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








