Second Life 2003-ban nyitotta meg virtuális kapuit a Második élet, vagyis közismertebb nevén a Second Life online életszimulátor. Az eltelt négy év során kapott már hideget, meleget, azonban egy biztos, népszerűsége a játékosok körében töretlen, sőt egyre inkább növekszik.
Belépő az álomvilágba
A világ internet-felhasználóinak nagy része már ismeri a virtuális világot, vagy hallott róla. Egy szó mint száz, egyre nehezebb elkerülni az életszimulátort, lassan mindenütt belebotlunk.
A jelenleg fél Magyarországnyi lakossággal (5 291 520) büszkélkedő virtuális országba bekerülni egyáltalán nem nehéz, mindössze kis angoltudásra, és internetkapcsolatra van szükség. Ami az utóbbit illeti, nem árt, ha a kapcsolat szélessávú, ugyanis a játékélményt, illetve a valóságérzetet nagy mértékben rontja, ha egy-egy helyszín betöltésére órákat kell várni, vagy épp nagy nehezen kialakított kinézetünk csak nagy nehezen jelenik meg.
Tehát aki be akar szállni a körbe, annak nem kell mást tennie, minthogy böngészőjével ellátogat a Second Life (SL) oldalára, s ott regisztrálja magát. Aki nem akar fizetni, annak nem kell aggódnia, egy ingyenes fiók mindenkinek jár (más kérdés, hogy ezzel még saját tulajdonunk sem lehet). Aki azonban plusz szolgáltatásokat akar elérni, annak lehetősége van előfizetéses felhasználói fiók nyitására.
Azt, hogy kit, esetleg mit szeretnénk megszemélyesíteni, szabadon megválaszthatjuk, az SL-ben ugyanis nem csupán nők és férfiak élnek, hanem egyéb, különleges teremtmények is. Virtuális énünk az úgynevezett avatarunk lesz, akinek testét, ruházatát kedvünk szerint alakítgathatjuk. Ingyenes felhasználói fiók esetén 0 egyenlegű számlával nyitunk, kivéve, ha megadunk valamilyen fizetési metódust, amelyet fel lehet használni. Ekkor 250 linden dollár ütheti virtuális énünk markát.
Ahhoz, hogy valaki prémium kategóriába essen, már fizetni kell, méghozzá lehet választani, hogy havonta, negyedévente, vagy évente kívánjuk könnyebbé tenni számlánkat (ami a vicc kedvéért szintén lehet virtuális, pl. Paypal). Hogy miért éri meg a prémium előfizetés? Mert csak ilyen előfizetés esetén birtokolhat avatarunk földet, ingatlant, ami a későbbiekben gazdagságunk kulcsa lehet.
Second Life felhasználóvá kizárólag a saját bevallása szerint felnőttek válhatnak. A 18 éven aluliak sem maradhatnak azonban virtuális én nélkül, ugyanis számukra az úgynevezett Teen Grid nyújthat megoldást. A felnőtt Second Life-ban az átlagos felhasználó 33 éves, míg a tini hálózatban 15.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nem meglepő módon a legtöbben az Egyesül Államokból "teleportálnak" a Second Life utcáira, de hazánk is előkelő helyet foglal el, mi a 25. helyen állunk az SL felhasználók tekintetében.
Hogyan törhetsz fel?
A gazdagság kulcsaA Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.