Csak a társmárkás... Az elmúlt hetek során meglehetősen gyakran számoltunk be új bankkártyák piacra dobásáról, melyek között voltak a már megszokott társmárkás hitelkártya konstrukciók, egyedi fényképpel díszíthető plasztikok és egy meglehetősen egyedi kártya a Raiffeisentől. A kavalkádban történő eligazodást segítendő igyekszünk egy kis körképet készíteni arról, merre is tart a hazai kártyapiac, egyáltalán mit érdemes tudni az egyes kártyafajtákról és mire számíthatunk a közeljövőben.
A legtöbb bank igazán dinamikus növekedést elsősorban a hitelkártya szegmensben vár, ezek közül is van aki kifejezetten a vállalati hitelkártyák számának felfutását prognosztizálja. A szakértők azonban szinte egyöntetűen azt vallják, hogy mára a magyar kártyapiac is elért a fejlettségnek azon stádiumába, amikor már nem esünk hanyatt attól, hogy egy kártya hitel és nem betéti, így a plasztiknak valamilyen pótlólagos előnyt is kell nyújtania, hogy kitűnjön a tömegből. Ezen egyediség egyik forrása lehet a társmárkázás, illetve az ebből eredő kedvezmények, de ne szaladjunk ennyire előre!

Az idei év közepén a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint összesen 7.7 millió darab bankkártya volt forgalomban, mely az előző év azonos időszakához képest 10%-os növekedésnek felel meg. A termékek 82%-a betéti kártya, ezek részaránya azonban egyetlen év alatt 5%-kal csökkent, mely egyúttal a hitelkártyák előretörését is jelenti. Mint láthatjuk, a statisztikák teljes mértékben alátámasztják a bankok várakozásait és igen jól magyarázzák a tapasztalható termékpolitikát is. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az MNB jelentése szerint egyre több intézmény kapcsolódik be a co-branded (társmárkás) termékek kibocsátásába, melyek száma félévkor már meghaladta az 1 millió darabot, részarányuk pedig elérte a 13.5%-ot, azt hihetnénk, máris összeállt a kép...

Az érdekesség kedvéért ezen a ponton meg kell említeni, hogy a fejlettebb országokban is divat emocionális oldalról megfogni a fogyasztókat, így a társmárkázással járó előnyök helyett sokak számára kecsegtető lehet az egyedi fényképpel történő díszítés (pl.: a K&H Énkártyája és a Raiffeisen Okoskártyája), de Nyugat-Európában a MasterCardnak léteznek illatos, különleges tapintású és foszforeszkálós plasztikjai is, a lehetőségek tehát ebben az irányban is korlátlannak tűnnek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A biztonság kedvéért...
Európa vezető kártyatársaságának elöljárói több fórumon hangoztatták már, hogy napjainkban igazi sikert csak a társmárkás konstrukcióktól remélhetnek a bankok, ebben a szegmensben is megkülönböztethetünk azonban különböző irányvonalakat. Akadnak klasszikus pontgyűjtéshez kötött kártyák, amilyen az MKB-Lufthansa nemrég bemutatott közös plasztikja, emellett viszont van olyan bank, mely - szintén külföldi mintára - egy-egy célcsoportot igyekszik úgy megfogni, hogy a számukra releváns cégek közül többel is partneri megállapodást köt egy kártyához kapcsolódóan. (Ez utóbbi kategóriába tartozik a Budapest Bank női hitelkártyája, csakúgy mint a Bajnokok Ligájás plasztik.)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


