Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.
Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.
Az online vásárlás ízére egyre több magyar internetező kap rá. Az NRC piackutató szerint minden második rendszeresen internetező - 51 százalék - vásárolt már a világhálón valamilyen terméket, vagy rendelt meg szolgáltatást - írja a Magyar Hírlap.
Szakértők szerint ennél is többen használják arra a netet, hogy beszerezzék a vásárláshoz szükséges információkat: 2003-ban az internetezők 31 százaléka keresett ilyen tudnivalókat a világhálón, 2006-ra ez az arány 92 százalékra bővült. Elsősorban a kiszemelt termék vagy szolgáltatás ismertetését keresik a neten böngészők (86 százalék), de az árak összehasonlítása is legalább olyan fontos nekik (nyolcvan százalék).
Innen már csak egy lépés a vásárlás: ha az online ajánlat olcsóbb, mint a hagyományos boltoké, vagy kényelmesebb, jobb szolgáltatást kínál az e-kerekedő, akkor a vevő sem fog hezitálni.
Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - hangzik az e-kereskedők szentenciája. Vagyis a dinamikus növekedés szinte kötelező a magyar piacon. A Vatera például az idén egy hónap alatt ért el akkora átmenő forgalmat, mint 2003 egészében. 2003-ban 317 millió forint átmenő forgalmat generált az online aukciós portál, 2006 első negyedévében már 1,1 milliárdot.
Az elsősorban élelmiszerek házhoz szállításával foglalkozó G'Roby Netshop Kft.-nél az első negyedévben 35 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest a rendelések száma és értéke is. A cég tavaly negyven, korábban pedig ötven-hatvan százalékos növekedési ütemet produkált, s az idén az árbevétel várhatóan átlépi az egymilliárdot. A tavalyi hatszázmilliós forgalom után az idén másfél milliárdot váró Bookline könyvesház pedig már a tőzsdére készül.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A GKIeNET Internetkutató Kft. szerint a magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban elérheti a harmincmilliárd forintot. Míg 2001-ben alig több mint hárommilliárd, tavaly már mintegy húszmilliárd forint értékben vásároltak a magyarok a világhálón.
Az európai internetes kereskedőket tömörítő European Interactive Advertising Association felmérése szerint Nyugat-Európában az internetezőknek átlagosan 66 százaléka vásárolt már fél éven belül legalább egyszer az interneten. Az online vásárlásban a leginkább aktív német internetezők körében nyolcvan százalék az arány.
Lemaradásunknak főként az az oka, hogy még mindig elég drága az internet-előfizetés. Amint olcsóbbá válik a hozzáférés, várhatóan robbanásszerűen megnő majd az e-boltok forgalma.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


