Ismét kitettek magukért a biztosítók. Ugyanis ez év első negyedévében 200 milliárd forint fölé került a társaságok díjbevétele ami közel 17 százalékos bővülést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest, ilyen mértékű bővülés utoljára 2002-ben volt. Az első tíz biztosító piaci részesedése csaknem 88 százalék.
A magyar életbiztosítási piac 2005-ben 297,8 milliárd forint, a nem-életbiztosítási ág 375,6 milliárd forint díjbevétellel zárt. Károkra és szolgáltatásokra tavaly az életbiztosítások után 133,4 milliárd, a nem-életbiztosításoknál 177,2 milliárd forintot fizettek ki a piac szereplői.
Az idei kirobbanó teljesítmény az életbiztosítások egyre nagyobb arányú fejlődésének tudható be. A tavalyi évi 24 százalékos életbiztosítási növekedés 2006 első negyedére 34 százalékra ugrott. Az életbiztosítások között most is az egyszeri díjas termékek húzták az üzletágat. A tavalyi duplázás egyre feljebb srófolva az első negyedévre más 110 százalékos növekedést sikerült elérniük. Ugyanakkor a folyamatos díjú biztosítások növekedési üteme most magasabb volt, mint 2005-ben bármikor.
A nem életbiztosítási üzletág növekedési üteme a 2005. év után megtorpant. A 116,7 milliárdos adat mindössze 6,4 százalékos növekedést jelent, aminél egyedül 2004 utolsó három hónapjában volt alacsonyabb a bővülési ütem.
Természetesen az életbiztosítások súlya a biztosítási piac díjbevételei között is egyre nagyobb arányban érvényesül. A teljes 206 milliárdos első negyedéves díjbevételből 90 milliárd, azaz 44 százalék volt az életbiztosítás az előző évi 38 százalék helyett.

A nagy és kis biztosítótársaságok piaci részesedése között tovább csökkent a távolság. Az öt nagy társaság, az Allianz, a Generali, az Aegon, az OTP Garancia és az ING összesített piaci részesedése a tavalyi év azonos időszakához képest három, az előző negyedévhez képest egy százalékot csökkent, bár még így is jelentős, hetven százalék feletti súlyt képviselnek a piacon.

A biztosítási iparág kárkifizetései csupán egytized százalékos mértékben növekedtek az előző negyedév adataihoz képest. A károk 13,55 százalékos bővülése tükrözi az óriási ütemben növekedő piacot. A biztosítói kárhányad az év első három hónapjában a legalacsonyabb, a díjbevételre vetített 41,43 százalékos arány ugyanakkor 1,24 százalékkal kedvezőbb, mint 2005 hasonló időszakában volt.
Kötelező, Casco
Továbbra is nő a kötelező biztosítások piacán a kis biztosítók - leginkább az egyesületek - piaci részesedése. A korábbi évek adatainak év/év alapú összehasonlításából kiderül, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások csökkenő t növekedési üteme folytatódott az idei évben is. Az elmúlt 12 hónapban a kgfb-k díjbevételei 7,4, a casco biztosítások pedig csupán 4,7 százalékot produkáltak.
A legnagyobb biztosítók részesedése az elmúlt évek során folyamatosan csökkent. A piac két legnagyobb szereplője, az Allianz és a Generali együttes piaci részesedése 2002 első negyedévében még 72 százalék felett volt, míg az idei évre már csak 57 százalék.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


