Megtakarításokkal - saját bevallása szerint - a magyar lakosságnak csupán közel egyharmada rendelkezik. Pénztartalékait a többség forintbetétben tartja, ám spórolt pénzét minden negyedik magyar készpénzben őrzi, állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Pénzügypiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmánya.
Versengenek az ügyfelekért a bankok és pénzügyi szolgáltató cégek - nap mint nap találkozhatunk a különböző banki szolgáltatásokat hirdető ajánlatokkal. A GfK Hungária Piackutató Intézet 1995 óta folyamatosan készít felmérést az ügyfelek - úgy magánszemélyek, mint gazdálkodó szervezetek - igényeiről, preferenciáiról és banki szolgáltatásokkal kapcsolatos szokásairól. Többek között ezekről tájékoztat legfrissebb, 2005. II. negyedévét feltérképező, 56. számú Jelentése Pénzügypiaci Adatszolgáltatás 2005 címmel.
A válaszok tanúsága szerint a lakosság közel egyharmada rendelkezik megtakarításokkal, azaz olyan pénztartalékokkal, melyek a havi rendszeres kiadások fedezése után a háztartás nettó jövedelméből megmaradnak. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (66 százalék) forintbetétben, ám a lakosság közel egynegyede még mindig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét. Harmadik legkedveltebb megtakarítási forma a hazánkban is hagyományokkal rendelkező életbiztosítás (14 százalék választja ezt a formát), melyet az önkéntes nyugdíjpénztár követ a sorban, bár ezt már csak a lakosság mintegy tizede választja, s közülük is főleg a 30-49 éves korosztály.
Banki ügyeinket többségünk személyesen intézi - a megkérdezettek 84 százaléka személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie és a válaszadók 28 százaléka használja e célból saját bankjának automatáját. A telefonos banki ügyintézést közel minden tizedik - elsősorban a fiatalabb korosztályból kikerülő - ügyfél részesíti előnyben. Más bank automatáját és az internetet az ügyfeleknek csekély 5-5 százaléka veszi igénybe banki ügyeinek rendezésekor. A mobilkorszakban azonban a mobilbankolást csupán a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők 2 százaléka választja.
Az ügyfelek számlavezető bankjukba átlagosan 3-4 hetente térnek be. Az internetbank látogatása azonban ennél sokkal gyakoribb, egy ügyfél átlagosan havonta akár hat alkalommal is ellátogat bankja internetes honlapjára tranzakcióinak lebonyolítása érdekében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A telefonos és internetes banki ügyintézést, azaz az angol szakkifejezéssel élve e-bankinget, az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (86 százalék), a lakosság több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak intézésére használja.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.