Megtakarításokkal - saját bevallása szerint - a magyar lakosságnak csupán közel egyharmada rendelkezik. Pénztartalékait a többség forintbetétben tartja, ám spórolt pénzét minden negyedik magyar készpénzben őrzi, állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Pénzügypiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmánya.
Versengenek az ügyfelekért a bankok és pénzügyi szolgáltató cégek - nap mint nap találkozhatunk a különböző banki szolgáltatásokat hirdető ajánlatokkal. A GfK Hungária Piackutató Intézet 1995 óta folyamatosan készít felmérést az ügyfelek - úgy magánszemélyek, mint gazdálkodó szervezetek - igényeiről, preferenciáiról és banki szolgáltatásokkal kapcsolatos szokásairól. Többek között ezekről tájékoztat legfrissebb, 2005. II. negyedévét feltérképező, 56. számú Jelentése Pénzügypiaci Adatszolgáltatás 2005 címmel.
A válaszok tanúsága szerint a lakosság közel egyharmada rendelkezik megtakarításokkal, azaz olyan pénztartalékokkal, melyek a havi rendszeres kiadások fedezése után a háztartás nettó jövedelméből megmaradnak. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (66 százalék) forintbetétben, ám a lakosság közel egynegyede még mindig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét. Harmadik legkedveltebb megtakarítási forma a hazánkban is hagyományokkal rendelkező életbiztosítás (14 százalék választja ezt a formát), melyet az önkéntes nyugdíjpénztár követ a sorban, bár ezt már csak a lakosság mintegy tizede választja, s közülük is főleg a 30-49 éves korosztály.
Banki ügyeinket többségünk személyesen intézi - a megkérdezettek 84 százaléka személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie és a válaszadók 28 százaléka használja e célból saját bankjának automatáját. A telefonos banki ügyintézést közel minden tizedik - elsősorban a fiatalabb korosztályból kikerülő - ügyfél részesíti előnyben. Más bank automatáját és az internetet az ügyfeleknek csekély 5-5 százaléka veszi igénybe banki ügyeinek rendezésekor. A mobilkorszakban azonban a mobilbankolást csupán a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők 2 százaléka választja.
Az ügyfelek számlavezető bankjukba átlagosan 3-4 hetente térnek be. Az internetbank látogatása azonban ennél sokkal gyakoribb, egy ügyfél átlagosan havonta akár hat alkalommal is ellátogat bankja internetes honlapjára tranzakcióinak lebonyolítása érdekében.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A telefonos és internetes banki ügyintézést, azaz az angol szakkifejezéssel élve e-bankinget, az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (86 százalék), a lakosság több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak intézésére használja.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Érdemes már most bevásárolni az iskolakezdésre: néhány trükkel tízezreket spórolhatunk
Kedvező áron juthatunk iskolaszerekhez a Penny kínálatában.
-
Augusztusban is spórolásra ösztönöz a SPAR kuponakciója (x)
A nyári időszakban jól jönnek a könnyen elkészíthető fogások, gyors vacsorák vagy egy hűsítő ital – és most mindezeket jelentős kedvezménnyel szerezheted be a SPAR és INTERSPAR áruházakban.


